• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184510
+
-

شهردار تهران در جمع برگزیدگان نمایشگاه «شهر، یاران» عنوان کرد

اندیشه، مسیر میانبر رسیدن به نقطه مطلوب است

مراسم تقدیر از کارمندان دارای عملکرد برتر در شهرداری تهران و همچنین نویسندگان برگزیده نمایشگاه «شهر،‌یاران» با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در خیابان بهشت برگزار شد. سکاندار پایتخت در این مراسم با اشاره به جایگاه و اصالت مردم در دوره جدید مدیریت شهری گفت: «ما تلاش می‌کنیم شرایطی ایده‌آل برای شهروندان تهرانی ایجاد کنیم و به آنها خدمتی شایسته ارائه دهیم، اما فاصله معناداری تا نقطه مطلوب داریم؛ به این دلیل که درست فکر نکرده‌ایم و همت لازم را نداشته‌ایم؛ ازاین‌رو نیاز اصلی ما اندیشه است؛ اندیشه‌ای که بتواند راهکار ارائه دهد و با عبور از میانبرها ما را به نقطه مطلوب برساند.»
به گزارش همشهری، مشکلات شهر بسیار پیچیده است و برای حل این مشکلات باید نگاهی کلی‌نگر و خلاقیت داشت؛ این بخشی از صحبت‌های شهردار تهران است که دیروز در جمع برگزیدگان عنوان و تأکید کرد: «رویکرد مهم مدیریت شهری این است که راهبرد مدیریت مشارکتی را از ابتدا تاکنون در پیش گرفته‌ایم.»  علیرضا زاکانی در ادامه به چالش مهم پیش‌روی شهرداری تهران اشاره کرد و آن را ناشی از عدم‌شناخت دقیق از جایگاه این نهاد خدمت‌رسان دانست و گفت: «نگاه دقیقی به جایگاه شهرداری در میان مسئولان وجود ندارد. بنده هم این نگاه امروزم به جایگاه شهرداری را زمانی که ۱۳سال نماینده مجلس بودم، نداشتم. شهرداری مهم است؛ چون با ابعاد زندگی مردم از قبل از تولد تا مرگ مواجه است و در ابعاد مختلف خدمت‌رسانی می‌کند.»

تحول در شهر با 12رویکرد
شهردار پایتخت در ادامه با تجلیل از راهکارهای ارائه‌شده و با بیان اینکه طی ۲۱‌ماه گذشته به جز هفته اول مسئولیتم مشکل مالی در شهرداری نداشتیم و اکنون برای تأمین منابع مالی نیازمند نیستیم، عنوان کرد: «مشکلات شهر تک‌ساختی نیست و بسیار پیچیده است و شما صاحبان فکر و اندیشه در این زمینه می‌توانید به ما بیشترین کمک را کنید. روز اولی که به‌عنوان گزینه شهرداری مطرح شدم، به اعضای شورا گفتم من در شهرداری تهران به‌دنبال تحول هستم و اگر شما ضرورت تحول را قبول ندارید، بهتر است برای انتخاب شهردار سراغ گزینه‌های دیگری بروید. پس از انتخاب به‌عنوان شهردار در همان ماه‌های اول مسئولیت، طی جلسات مختلف با کارشناسان به چارچوبی تحولی برای مدیریت تهران رسیدیم و ماحصل آن را در ۱۲رویکرد و ۹۰پروژه در اختیار اعضای شورا قرار دادیم.» زاکانی در دفاع از عملکرد مالی شهرداری هم گفت که شهرداری تهران سال گذشته 99.5درصد از منابع بودجه خود را تأمین کرده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که ۱۲۰درصد از منابع بودجه محقق شود.  سکاندار پایتخت در پایان صحبت‌هایش به موضوع مدیریت منابع مالی اشاره کرد و گفت: «یکی از راهکارهای مهم شهرداری مولدسازی اموال و امکانات در اختیارش است. بر همین مبنا امسال مولدسازی پایه‌ای شد تا ما بتوانیم ۳۰هزار میلیارد تومان بیش از آن چیزی که طراحی کرده‌ بودیم در حوزه مسائل شهری عملیات تعریف کنیم. راهکار دیگر ما در مدیریت مالی استفاده از مشارکت‌های مردمی بود. این راهکار باعث می‌شود مردم علاوه بر اینکه سرمایه خود را در راه رشد و آبادانی شهر هزینه می‌کنند، درنهایت از سرمایه‌گذاری‌ای که انجام دادند نیز انتفاع اقتصادی ببرند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید