• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184479
+
-

اسکان موقت شهری‌ برای 1674خانواده

در دومین روز از وقوع زلزله خوی انجام شد

خبر روز
اسکان موقت شهری‌ برای 1674خانواده

با گذشت 3روز از زلزله شنبه شب در خوی، امداد و کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از زلزله، همچنان ادامه دارد. به گزارش همشهری، بعد از زلزله 5.9ریشتری در خوی، چادرهای امدادرسانی برپا و بسته‌های امدادی بین مردم توزیع شد؛ هرچند که سرمای هوا کار را سخت می‌کند. مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی به همشهری می‌گوید: تا ساعت 9صبح روز دوشنبه، 6920تخته چادر، 3579تخته پتو، 1000شعله بخاری برقی، 1700شعله والور، 3500شعله لوازم گرمایشی، 4600بسته موادغذایی 72ساعته، 2606تخته موکت بین مردم آسیب‌دیده از زلزله خوی، توزیع شده ‌است. حمید محبوبی، درباره اسکان موقت بیشتر توضیح می‌دهد و می‌افزاید: 29مرکز اسکان موقت شهری برای 1674خانواده نیز دایر شده‌ است.

تامین رایگان سیمان و میلگرد برای بازسازی
در پی هماهنگی به عمل آمده با وزارت کشور و استانداری آذربایجان غربی، بنیاد مستضعفان نیز تامین رایگان سیمان و میلگرد موردنیاز برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی را عهده‌دار شد؛ همچنین‌علاوه بر این موارد، ارسال محموله‌هایی اضطراری شامل آب، لبنیات و ...  را برای کمک به مردم زلزله‌زده این مناطق برعهده‌ این بنیاد‌ است. با توجه به ادامه‌دار بودن روند سنوات قبل بنیاد مستضعفان در تامین سیمان موردنیاز برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سوانح طبیعی تا به امروز، بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار تن سیمان رایگان توسط این بنیاد در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.
 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز از پیشنهاد اختصاص ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار به‌صورت تنخواه در اختیار استانداری آذربایجان غربی خبر داده ‌است. به‌گفته محمدحسن نامی، بنا به دمای زیر صفر درجه منطقه و شرایط سخت اسکان به‌منظور مدیریت شرایط اضطراری و تامین نیازمندی‌های اسکان موقت آسیب‌دیدگان به استناد بند (م) ماده۲۸ قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب اسفند ۱۳۹۳) مبلغ ۶۰۰میلیارد ریال به‌صورت هزینه‌ای در قالب تنخواه به فوریت در اختیار استانداری قرار می‌گیرد تا وفق قوانین و مقررات هزینه شود. زمین لرزه هشتم بهمن در عمق 7کیلومتری خوی، با داشتن 66پس لرزه خساراتی به اماکن مسکونی، تجاری و تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی وارد کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید