• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184478
+
-

رونق اقتصادی کرمانشاه با اشتغال‌زایی برای 10هزار نفر

اقتصاد
رونق اقتصادی کرمانشاه با اشتغال‌زایی برای 10هزار نفر

آغاز به‌کار منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۰هزار نفر تحول شگرفی در توسعه منطقه و استان کرمانشاه ایجاد می‌کند. به‌گزارش ایرنا، مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین با اعلام این خبر از منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به‌عنوان «دروازه توسعه و تحول استان کرمانشاه» نام برد و گفت: خوشبختانه با تصویب نهایی اساسنامه این منطقه در شورای نگهبان ایجاد این منطقه وارد فاز عملیاتی شده است.
نادر نادری، با بیان اینکه طرح تدوین طرح جامع منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین نیز پس از طی فرایند مناقصه آن در سامانه ستاد دولت با انتخاب شرکت مشاور «طرح و توسعه پارس» به اتمام رسیده است، اظهار کرد: قرارداد نهایی این طرح با شرکت مذکور در سفر اخیر استاندار کرمانشاه به قصرشیرین به امضا رسید.
مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین با بیان اینکه مدت این قرارداد یک‌سال است یادآور شد: معرفی این شرکت به دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری با آن برای تهیه طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین نیز به انجام رسیده و پیش‌بینی شده در کمتر از مدت قرارداد (یک‌سال) تهیه و تدوین شود.
نادری با بیان اینکه طرح جامع پس از تصویب باید مورد تأیید هیأت دولت قرار گیرد، افزود: پس از تصویب در هیأت دولت و ابلاغ آن عملا کار جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین آغاز خواهد شد هرچند که براساس تبصره‌ای از اساسنامه می‌توان طرح‌های سرمایه‌گذاری مهم و اولویت دار را تا پیش از تصویب طرح جامع این منطقه نیز پذیرفت  و به آنها اجازه سرمایه‌گذاری داد.
وی با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد قصرشیرین در مرحله اول به بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اظهار کرد: هیچ اعتبار و بودجه‌ای برای این منطقه در سال۱۴۰۱ پیش‌بینی نشده است از این‌رو امیدواریم از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به‌ویژه دور دوم و استانی، اعتباراتی به این منطقه آزاد اختصاص پیدا کند.
وی در ادامه گفت: از دیگر اولویت‌های این منطقه آزاد رسیدگی به ۷۰هکتار اراضی واگذار شده به ۸۰سرمایه‌گذار در پرویزخان است تا در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و با آنها تسویه حساب شود.
نادری با اشاره به وسعت 7هزارو۲۲۳هکتاری منطقه آزاد قصر شیرین یادآور شد: استان کرمانشاه که از آن به‌عنوان بهشت سرمایه‌گذاری و سرزمین فرصت‌ها یاد می‌شود یکی از مصادیق آن این منطقه آزاد است که به نوعی دروازه تحول و توسعه اقتصادی استان به شمار می‌رود و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک با زدودن غبار محرومیت و اشتغال آفرینی این استان مرزی به یک استان برخوردار تبدیل شود. پس از تصویب منطقه آزاد قصرشیرین، کلیات اساسنامه آن در تاریخ ۲۹مرداد امسال پس از تصویب هیأت دولت با امضای معاون اول رئیس‌جمهور جهت تأیید به شورای نگهبان ارسال شد که سرانجام در ۱۴دی‌ماه در شورای نگهبان به تصویب رسید و اساسنامه آن به‌عنوان پانزدهمین منطقه آزاد‌ اقتصادی کشور ابلاغ شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید