• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184428
+
-

نگاه شهدا

این الرجبیون؟
جواد تاجیک دوست شهید مجید پازوکی در خاطره‌ای از علاقه این شهید به ماه رجب می‌گوید: «مجید ماه رجب را خیلی دوست داشت. می‌گفت: «هر چه در ماه رمضان گیرمان می‌آید به برکت ماه رجب است.» معمولا ماه رجب در منطقه بود. همیشه شب اول رجب منتظرش بودم. می‌دانستم هر طور شده تلفن پیدا می‌کند. زنگ می‌زند به خانه ما و می‌گوید: «این‌الرجبیون». آخرش هم در همین ماه شهید شد، درست 4روز مانده به شهادت امام‌موسی کاظم(ع)»

عاشق اعتکاف!
اعظم سالاری، همسر شهید عبدالله اسکندری درباره ارادت این شهید به ماه رجب چنین می‌گوید: «حاج‌عبدالله عاشق ماه رجب بود و بیشتر عاشق اعتکاف. یک‌بار دوستانش از او پرسیده بودند که حاج عبدالله، فکر نمی‌کنی اگه این 3روز سر کار بمانی و به مردم خدمت کنی، مفیدتر است و ثوابش بیشتر است؟ حاج آقا هم جواب داده بود شماها 2هفته مرخصی می‌گیرید برای تفریح و استراحت به شمال ‌روید. من هم 3روز مرخصی می‌گیرم و با خدای خودم خلوت می‌کنم. در حقیقت معتکف می‌شوم تا انرژی بگیرم و وقتی به سرکار برگشتم بتوانم بهتر و بیشتر به مردم خدمت کنم. همیشه برای اعتکاف به مسجد قصرالدشت می‌رفت اما 2سال آخر گفت دوست دارم جایی بروم که کسی من را نشناسد و خودم باشم و  خدای خودم.»

نکند این ماه فراموش شود
شهید مرتضی مطهری هم در سخنرانی خود از ماه رجب چنین گفته بود: «در سال ۱۳۲۱ به اصفهان رفته بودیم در مدرسه نیم‌آورد یک وقت صدای مرحوم حاج میرزا علی‌آقا شیرازی را شنیدم با یک آهنگ زیبا و حال روحی خاصی که داشت گفت:«آن وقتی که بگویند أین الرجبیون، و ما در پیشگاه پروردگار شرمسار باشیم، در ماه رجب هیچ‌چیز نداشته باشیم و اصلا جزو رجبیون شمرده نشویم، چه خواهیم کرد؟» غرض این است که این ماه، ماه استغفار و عبادت و روزه است و این سنت‌ها در میان ما به کلی دارد فراموش می‌شود، ماه رجب می‌آید بزرگ‌هایمان متوجه نمی‌شوند تا چه رسد به بچه‌هایمان.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید