• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 9 بهمن 1401
کد مطلب : 184281
+
-

جشن بزرگ خانواده ایران در پایتخت

دیروز نشست خبری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با هدف تشریح برنامه‌های دهه فجر برگزار شد

گزارش 2
جشن بزرگ خانواده ایران در پایتخت

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

3 روز دیگر 12بهمن و آغاز جشن چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است. به همین مناسبت محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نشست خبری برگزار کرد و به تشریح برنامه‌ها پرداخت. به‌گفته او 3هزار برنامه به مناسبت ایام فجر با محور جشن بزرگ خانواده ایران اجرا می‌شود.
به گزارش همشهری، در ایام گذشته فضای خاصی را پشت سر گذاشته‌ایم و ملت ایران از یک بحران سخت عبور کرده‌اند و لازم است با همدلی در کنار مردم قرار بگیریم. این صحبت ابتدایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران بود. توکلی‌زاده در ادامه گفت: «در راستای ایجاد نشاط اجتماعی خدمات و برنامه‌های ویژه‌ای در ایام دهه فجر و در نهایت عید نوروز که با‌ ماه مبارک رمضان متقارن شده است، پیش‌بینی کرده‌ایم. علاوه بر تعیین میعادگاه‌هایی در تهران مانند برج‌های میلاد و آزادی، اراضی عباس‌آباد و دریاچه چیتگر، نقاطی را هم در مناطق پیش‌بینی کرده‌ایم تا برنامه‌های دهه فجر به‌طور متوازن در محلات اجرا و فرصت مشارکت و استفاده از آنها برای همه شهروندان فراهم شود.»

استفاده از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی
مدیریت شهری در این دوره رویکرد قرارگاهی دارد و تلاش می‌کند در حل مسائل شهری و حتی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و... از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های جهادی و حلقه‌های میانی و حتی نیروهای بسیجی محلات استفاده کند. آنطور که توکلی‌زاده در نشست خبری عنوان کرد: «قرارگاه اجتماعی طی جلسات متعدد توانسته یک فضای امیدبخش و هم‌افزایی مدیریتی در حوزه اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند. تجربه موفق استفاده از ظرفیت‌های مردمی و... در جشن‌های نیمه شعبان و غدیر خم سبب شد تا در دهه فجر و اعیاد پیش رو و عید نوروز هم به این موضوع توجه شود. ازاین‌رو اغلب برنامه‌ها با محوریت مساجد، گروه‌های فرهنگی، سمن‌ها و... اجرا خواهد شد.» تدوین سند برگزاری جشنواره‌های مدیریت شهری هم خبر دیگری بود که دیروز توسط معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران رسانه‌ای شد و توکلی‌زاده گفت: «در ادوار گذشته بنا به دلایلی دبیرخانه جشنواره‌ها تعطیل شده بود و با تدوین این سند دبیرخانه جشنواره احیا شد و ازاین‌پس در مناسبت‌های ملی و مذهبی و... جشنواره‌های متناسب برگزار می‌شود.»

شناسایی استعدادها هدف جشنواره

رضا سیفی- دبیر جشنواره‌های شهر تهران: جشنواره آرمان به مناسبت ایام فجر طراحی شده و عنوان آن برگرفته از نام شهید آرمان علی‌وردی و در راستای آرمان‌های انقلاب تعیین شده است. ایجاد نشاط اجتماعی، کشف استعدادها، افزایش حس تعلق، ایجاد مسئولیت‌پذیری و... اهداف این جشنواره هستند. برنامه‌های این جشنواره در قالب 52موضوع و با 10سرفصل ازجمله موضوعات علمی، ورزشی، رسانه، قرآن و عترت و... اجرا می‌شوند. نخستین جشنواره هم اختصاص به بازی‌های الکترونیک دارد و علاقه‌مندان تا 18بهمن فرصت دارند در این جشنواره به نشانی armanjashnvareh.com ثبت‌نام کنند و 23بهمن هم رقابت‌ها شروع می‌شود.

اجرای برنامه‌های متنوع در 5پهنه

مصطفی زیبایی‌نژاد-مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران: امسال برنامه‌ها در 110نقطه پرتردد اجرا می‌شود؛ اما قصد داریم در سال‌های آتی آنها را به دل 352محله تهران ببریم. همچنین امسال 5پهنه سرگرمی و ورزش، کارآفرینی، هنری، سلامت و جهاد و مقاومت پیش‌بینی کرده‌ایم که در هر یک از آنها برنامه‌هایی متناسب با نام‌گذاری‌ها اجرا می‌شود. نورافشانی برج آزادی، پل طبیعت، نوربارانی میدان‌های مهم و پرتردد مانند میدان آزادی، انقلاب، ولیعصر و... حرکت کارناوال‌های شادی در محلات، اهدای گل به پدران، ریسه‌بندی مساجد، نصب پرچم ایران در معابر و پخش سرود پرچم پرافتخار ایران، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و... اهم برنامه‌هایی هستند که با مشارکت و همراهی مردم در ایام فجر اجرا می‌شوند.
برگزاری جشن‌های باشکوه در 110نقطه مهم منطقه
برپایی مهمانی 10کیلومتری همزمان با میلاد امام علی(ع)
ویژه‌برنامه 22بهمن در مسیر میدان فردوسی تا میدان آزادی

 

این خبر را به اشتراک بگذارید