• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 بهمن 1401
کد مطلب : 184197
+
-

حیف بود مدال جهانی نگیرم

رضا اطری، نایب‌قهرمان جهان تمام تمرکزش را برای مسابقات 2023 گذاشته و هنوز وزنش را برای المپیک 2024 انتخاب نکرده است

حیف بود مدال جهانی نگیرم

محسن محمودصفری|  رضا اطری، دارنده مدال نقره مسابقات جهانی صربستان 2022 قرار است در تورنمنت کرواسی روی تشک برود. اطری با تغییر وزن از 57 به 61کیلوگرم توانست اولین مدال خود از مسابقات جهانی را کسب کند. او در المپیک توکیو در وزن اول تا یک‌قدمی مدال پیش رفت ولی دستش از مدال کوتاه ماند و حالا برای اینکه شانسی برای حضور در المپیک پاریس داشته باشد باید تغییر وزن بدهد. دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا و مدال طلای قهرمانی آسیا در حال حاضر دارد خودش را برای حضور در مسابقات جهانی 2023 آماده می‌کند.

   بعد از مدت‌ها حضور در وزن اول تغییر وزن دادی و توانستی اولین مدال جهانی خودت را کسب کنی. از دلیل این تغییر وزن برایمان بگو.
در مسابقات کشوری سال گذشته که در گرگان برگزار شد کشتی گرفتم. روز اول سر وزن رسیدم و تا  فینال مسابقات هم پیش رفتم ولی روز دوم هر کاری کردم سر وزن نرسیدم. یادم هست شب هر کاری که می‌توانستم کردم ولی وزنم پایین نمی‌آمد. واقعا عذاب کشیدم. این پروسه تا ساعت 4 ادامه داشت که فهمیدم دیگر سر وزن نمی‌رسم. بعد از آن که فینال مسابقات کشوری را از دست دادم کارم را در وزن 61کیلوگرم از انتخابی جام تختی شروع کردم و با کسب عنوان قهرمانی جواز حضور در جام تختی را کسب کردم.

   وزن 61کیلوگرم برایت خوش‌یمن بود و توانستی اولین مدال جهانی‌ات را کسب کنی.
بله، در وزن 57کیلوگرم چند بار تا یک‌قدمی مدال رفتم ولی نشد که در این وزن مدال بگیرم. خدا را شکر که در اولین حضورم در مسابقات جهانی در وزن 61کیلوگرم توانستم مدال جهانی بگیرم.

   در مسابقات جهانی تا فینال خوب پیش رفتی ولی در فینال، آن کشتی‌گیر خوب روز قبل نبودی و انگار به نقره راضی شده بودی.
دقیقا همینطور است. تمام فکر و ذکر من کسب مدال در مسابقات جهانی بود و دوست نداشتم دست خالی و بدون کسب مدال جهانی از کشتی بروم. هر طور بود می‌خواستم مدال جهانی بگیرم. روز اول مسابقات جهانی وقتی مدالم قطعی شد یک مقدار از نظر روحی برای دیدار فینال تحلیل رفتم. دوست داشتم طلا بگیرم ولی فکر می‌کنم به همان نقره قانع شدم. زمانی که اسمم را برای فینال خواندند که روی تشک بروم دیگر آن شرایط روز قبل را نداشتم.

    بعد از مسابقات جهانی از لیگ کارت را شروع کردی و حالا قرار است در تورنمنت کرواسی کشتی بگیری. شرایط آمادگی‌ات چطور است؟
تنها منبع درآمد ما لیگ است. بعد از مسابقات جهانی یک هفته‌ای استراحت کردم و پس از آن در لیگ کشتی گرفتم. یک تک‌کشتی هم در قرقیزستان گرفتم و حالا هم باید به مسابقات زاگرب بروم. مسابقات زاگرب دارای رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی است و از اسامی که اعلام شده مشخص است این مسابقات در سطح خوبی برگزار خواهد شد.

   طبق چرخه انتخابی تیم ملی، بعد از مسابقات کرواسی باید در جام تختی هم شرکت کنی. چرخه انتخابی تیم ملی را چطور می‌بینی؟ به نظرت توانسته رضایت اهالی کشتی را جلب کند؟
مسیر برای ملی‌پوش شدن مشخص است. کار از یک جا شروع می‌شود و دقیقا بعد از مسابقات جهانی تمام می‌شود. به نظر من خوب است و شما از اول می‌دانی چه اتفاقی قرار است بیفتد. حتی فرصت جبران هم داری. مثلا خود من سال گذشته کارم را از مسابقات کشوری شروع کردم و بعد از آن اتفاقات که نتوانستم در فینال کشتی بگیرم در انتخابی جام تختی کشتی گرفتم و با کسب سهمیه در این جام حاضر شدم. شرایط مشخص است، مدال جهانی بگیری یک جور وارد چرخه می‌شوی، طلا بگیری یک جور، طلای آسیا یک جور. به نظر من خوب است.

   وزن 61کیلوگرم وزن غیرالمپیکی است و برای اینکه در المپیک 2024 حضور داشته باشی باید تغییر وزن بدهی. مشخص است که به وزن 57کیلوگرم برمی‌گردی یا به وزن بالاتر می‌روی؟
تمام تمرکزم را روی کسب مدال در مسابقات جهانی 2023 گذاشته‌ام و بعد از آن برای حضور در المپیک پاریس برنامه‌ریزی خواهم کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :