• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 بهمن 1401
کد مطلب : 184193
+
-

بمان و حقت را بگیر!

در مورد علی قلی‌زاده که بازگشت به لیگ ایران را تکذیب نمی‌کند

بهروز رسایلی

یکی از شگفتی‌های جام‌جهانی 2022برای فوتبال ایران این بود که تقریبا هیچ سود و ثمر فردی هم برای بازیکنان کشورمان نداشت. پیش از این هر دوره از این مسابقات که برگزار می‌شد، شاهد شکل‌گیری موجی از ترانسفر بازیکنان ایرانی به اروپا یا بهبود وضعیت بازیکنان شاغل در قاره سبز بودیم، اما فعلا جام‌جهانی قطر از این نظر رهاوردی برای فوتبال کشورمان نداشته است. اوضاع برای بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و سایر نفراتی که در لیگ‌های متوسط و درجه 2یا 3اروپایی روزگار می‌گذرانند به همان شکل سابق ادامه دارد، اما مثلا در مورد ستاره‌ای همچون سردار آزمون، شایعاتی پیرامون خروج او از بوندس‌لیگا به گوش می‌رسد که نمی‌تواند اتفاق مطلوب و مثبتی باشد. در همین راستا، یک داستان شگفت‌انگیز هم پیرامون علی قلی‌زاده پیش آمده؛ وینگر ایرانی شارلروا که به تازگی در لیست 20نفره بازیکنان این تیم هم قرار نمی‌گیرد و به‌نظر می‌رسد دوران حضورش در تیم بلژیکی پایان یافته. در عین حال رسانه‌های این کشور نیز مدعی شده‌اند قلی‌زاده تمرکز لازم را ندارد و از شارلروا جدا خواهد شد. داستان عجیب‌تر اما به شایعاتی مربوط می‌شود که در مورد مقصد احتمالی قلی‌زاده وجود دارد. آیا واقعا او قصد حضور در لیگ ایران را دارد؟

   داستان یک استوری گنگ
طی چند روز اخیر زمزمه‌هایی پیرامون احتمال حضور قلی‌زاده در لیگ برتر ایران به گوش رسیده است. امید نورافکن قبلا گفته بود قلی‌زاده علاقه‌مند است به ایران برگردد و برای پرسپولیس بازی کند، اما در عین حال گفته می‌شود شاید او به سپاهان برود. در چنین شرایطی، وینگر تیم ملی کشورمان با انتشار پیامی گنگ و دو پهلو در صفحه شخصی‌اش، از هواداران تیم‌های مختلف فوتبال تشکر کرده و گفته امیدوار است روزی بتواند جواب محبت آنها را بدهد. نخستین برداشت از این استوری آن است که او بدش نمی‌آید برای یک تیم ایرانی توپ بزند، چرا که اگر غیر از این بود، شایعه مزبور را از بیخ و بن تکذیب می‌کرد یا تحقق آن را به آینده‌ای دور نسبت می‌داد.

   26 سالگی زود نیست؟
هنوز نمی‌دانیم در ذهن قلی‌زاده چه می‌گذرد و البته تا چند روز آینده تکلیف او مشخص خواهد شد. با این حال اگر این بازیکن واقعا قصد بازگشت به لیگ ایران را داشته باشد، تصمیم عجولانه‌ای گرفته است. او سال‌ها در اروپا توپ زد و کسب تجربه کرد، به سختی به ترکیب تیم ملی رسید و بعد از اسکوچیچ، حتی توانست نظر مساعد کارلوس کی‌روش را هم جلب کند. حتی در همین جام‌جهانی قطر هم قلی‌زاده جزو معدود ستاره‌های درخشان تیم ملی بود که پاس گل مهدی طارمی مقابل انگلیس را داد و با چند دریبل چشم‌نواز خودی نشان داد. بنابراین حیف است اگر این بازیکن در 26سالگی از ترقی در اروپا مایوس شود و به لیگ ایران برگردد. قلی‌زاده تکنیک و مهارت لازم برای ادامه حضور در اروپا و بازی در سطحی به‌مراتب بالاتر از بلژیک را دارد، مگر اینکه دیگر حال و حوصله ماجراجویی را نداشته باشد که این یک بحث دیگر است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید