• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 بهمن 1401
کد مطلب : 184191
+
-

بازی خاص A

چشم همه مدعیان و خود آاس‌رم به مورینیو برای امتیازگیری از اسپالتی است

بازی خاص A

نیم‌فصل دوم سری‌آ آغاز شده. امشب یک‌ بازی خوب در پیش است و چشم همه تیم‌های بالانشین به مورینیو است که در نخستین بازی بعد از 60سالگی‌اش آیا می‌تواند ترمز اسپالتی را بکشد و اختلاف 12امتیازی ناپولی با تیم‌های پایین‌تر را کاهش دهد یا خیر. این فصل می‌تواند نخستین اسکودتو برای اسپالتی باشد. مربی ایتالیایی تنها 2‌بار جام حذفی و یک‌سوپرجام را در ایتالیا برده و چند قهرمانی در روسیه به‌دست آورده است. او با ناپولی در همه رقابت‌های این فصل تنها 3‌شکست داشته؛ در لیگ مقابل اینتر، در جام حذفی و در لیگ قهرمانان و 21بازی را برده و 2‌مساوی داده. او به‌طور میانگین 2.5امتیاز در هر بازی کسب کرده است. تقابل اسپالتی با آاس‌رم از این جهت خاص است چون این مربی بیش از هر باشگاه دیگری در آاس‌رم مربیگری کرده. او شاید بتواند ناپلی‌ها را برای اولین‌بار از سال1990 قهرمان ایتالیا کند.فراموش نکنیم 2‌اسکودتوی قبلی آنها با مارادونا در سال‌های 1987 و 1990 به‌دست آمده بود و حالا در ورزشگاه مارادونا باید از فاصله ایجاد شده با تیم دوم جدول حفاظت کنند.
   اسپالتی در 7رویارویی با تیم‌های مورینیو تنها یک‌بار شکست خورده؛ 3تساوی و 3پیروزی. در میان 10سرمربی که مورینیو حداقل 4بار در سری‌آ با آنها روبه‌رو شده، اسپالتی بدترین حریف بوده. مربی پرتغالی تنها یک‌برد مقابل این مربی به‌دست آورده که آن هم برمی‌گردد به 15سال پیش در اکتبر2008.
   رکورد اخیر ناپولی در سری‌آ مقابل رم فوق‌العاده است؛ 4‌برد و 2‌تساوی در 6بازی آخر و تنها یک‌باخت در 9‌بازی اخیر (5‌برد، 3تساوی و یک‌شکست).
   رم در 4‌بازی از 5بازی اخیر خود در سری‌آ مقابل ناپولی گل نزده و در بازی دیگر در این دوره فقط یک‌گل به ثمر رسانده است. با این حال، آن گل بسیار مهم بود؛ گلی که امیدهای ناپولی را برای قهرمانی در فصل
22-2021 نابود کرد. گل تساوی الشعراوی باعث شد ناپولی 2‌امتیاز حیاتی را از دست بدهد و از میلان صدرنشین عقب بیفتد و قهرمانی را واگذار کند.
   ناپولی در 4‌بازی آخر خانگی خود در لیگ از رم شکست نخورده (2‌برد و 2‌تساوی). آنها آخرین‌باری که در سری‌آ روند طولانی‌تری در شکست‌ناپذیری بازی‌های خانگی مقابل جالوروسی داشتند، به سال‌های 1989 تا 1995 برمی‌گردد که 7بازی پیاپی شکست نخوردند.
   در تقابل قبلی 2‌تیم، ناپولی با گل اوسیمن بر رم پیروز شد و تیم مورینیو یک‌شوت هم به دروازه حریف نزد که این از فصل 5-2004 بی‌سابقه بود.
   ناپولی در نیم‌فصل اول مثل آرسنال این فصل 50امتیاز کسب کرد. تنها 6بار یک تیم 50امتیاز یا بیشتر در نیم‌فصل ثبت کردند که همه قهرمان شدند اما قهرمانی یوونتوس در فصل 6-2005 به‌خاطر کالچوپولی از آنها پس گرفته شد.
   تنها در فصل 93-1992 که میلان 12امتیاز از اینتر پیش بود، چنین اتفاقی در سری‌آ افتاده که یک تیم نسبت به تیم دوم 12امتیاز فاصله داشته باشد.
   ناپولی در کنار آرسنال، بارسلونا، لانس، بایرن‌مونیخ و نیوکاسل تنها تیم‌های این فصل لیگ‌های اروپایی هستند که تنها یک‌شکست داشته‌اند. تنها بارسلونا (6)، نیوکاسل (11)، لانس (13) و ویارئال (13) گل‌های خورده کمتری نسبت به ناپولی (14) در لیگ‌های بزرگ اروپایی این فصل دارند.
   رم 13امتیاز با ناپولی اختلاف دارد و خودش می‌تواند شانس قهرمانی داشته باشد. این بازی 6امتیازی می‌تواند اختلاف امتیازات 2‌تیم را به 10امتیاز کاهش دهد. رم 21امتیاز از امتیازات این فصل خود را در خارج از خانه کسب کرده و تنها ناپولی با 25امتیاز در بازی‌های خارج از خانه عملکرد بهتری در این فصل داشته است.
   مورینیو همانطور که انتظار می‌رفت خط دفاعی رم را درست کرده. ناپولی تنها 51بار به حریفان اجازه داده به سمت دروازه‌اش ضربه بزنند. این آمار برای آاس‌رم 54ضربه است. با این‌حال تیم‌های حریف رم در این فصل لیگ تنها 0.68گل مورد انتظار در هر مسابقه داشته‌اند که کمترین میزان بین همه تیم‌های 5 لیگ اصلی اروپا به شمار می‌رود.
   اوسیمن در 10بازی آخر 11گل برای ناپولی زده. او این فصل 13گله است که تنها یکی کمتر از همه گل‌هایش در فصل پیش است. او بیشترین آمار لمس توپ در محوطه جریمه حریفان (8.3) و بیشترین نرخ شوت‌زنی به دروازه تیم‌های حریف را بین همه بازیکنان سری‌آ دارد. زلنسکی 4پاس‌گل به او داده و 10تا از شوت‌های داخل چارچوب این بازیکن ساخته زلنسکی بوده.
   دیبالا روی دور گلزنی است. در 6بازی که این بازیکن آرژانتینی در ترکیب نبوده، آاس‌رم تنها 7امتیاز به‌دست آورده است. رم در 13بازی با او میانگین 2.31امتیاز در هر بازی را ثبت کرده. دیبالا در 2‌بازی آخر، 2‌گل و 2‌پاس‌گل داشته و روی 11گل از 23گل این فصل جالوروسی تأثیر گذاشته است. پائولو دیبالا هرگز موفق به گلزنی در خانه ناپولی نشده است.
 
وسوسه بازگشت
مورینیو دوست دارد به چلسی یا لندن برود و دوباره ریخت‌وپاش کند

شاید این آخرین فصل حضور مورینیو روی نیمکت تیم آاس‌رم باشد. او در دهه هفتم زندگی‌اش دوست دارد برای بار سوم به چلسی برگردد. آقای خاص از منابع محدود باشگاه ایتالیایی ناراضی است و حالا که می‌بیند تاد بولی، مالک باشگاه چلسی فقط در 2پنجره نقل‌وانتقالاتی اخیر بیش از 500میلیون پوند صرف خرید بازیکن جدید کرده، دلش برای دوران ریخت‌وپاش چلسی تنگ شده است. او حتی نمی‌تواند بازیکنی معمولی در حد زانیولو را در تیم نگه دارد و برای جذب دیبالا باید ماه‌ها به این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش التماس کند. دیلی‌میل ادعا کرده که مربی پرتغالی می‌خواهد به لیگ برتر و ترجیحا به چلسی برگردد. او دوران خیلی موفقی در منچستریونایتد و تاتنهام نداشت اما از چلسی خاطرات خوبی دارد. مورینیو از آن دست مربیانی است که علاقه زیادی به جذب بازیکن دارند. او هر جا می‌رود، کلی بازیکن می‌گیرد و رکوردهای نقل‌وانتقالاتی تاریخ باشگاه را جابه‌جا می‌کند؛ معمولا بازیکنان زیرنظر مدیر برنامه‌های خودش. حالا در باشگاه ایتالیایی دستش بسته است. از طرفی، خانواده او هنوز هم در لندن زندگی می‌کنند و بازگشت به چلسی، سناریویی ایده‌آل برای اوست. وقتی در منچستریونایتد هم بود، خانه‌ای نگرفته بود و در هتل زندگی می‌کرد و خانه‌اش را از لندن منتقل نکرد. موضع فعلی مدیران چلسی، حمایت از گراهام پاتر است و مورینیو هم قرار نیست تا پایان فصل از رم جدا شود‌. شرایط متزلزل دیوید مویز، نیمکت وستهم را هم به گزینه‌ای دیگر برای مورینیو تبدیل خواهد کرد. وستهم از این لحاظ برای آقای خاص جذاب است، چون باشگاهی است در لندن و نیازی به اسباب‌کشی و زندگی هتلی وجود نخواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید