• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 8 بهمن 1401
کد مطلب : 184093
+
-

تنفس‌ مصنوعی

یک پیروزی درخشان بر ملوان، خوش‌بینی‌ها را نسبت به استقلال افزایش داد

تنفس‌ مصنوعی

بهروز رسایلی

درست مثل دور رفت، در دور برگشت هم استقلال، نخستین پیروزی‌اش را مقابل ملوان به‌دست آورد. آبی‌ها در آغاز لیگ هم با برتری درخشان در انزلی سعی کردند تلخی شکست برابر سپاهان را فراموش کنند؛ اتفاقی که این‌بار نیز با کیفیت بهتر رخ داد. درحالی‌که نمایش هفته گذشته استقلال در نقش‌جهان اصلا مطلوب نبود و موقعیت ریکاردو ساپینتو را باردیگر متزلزل کرد، آبی‌ها در آزادی یک پیروزی دلچسب 4برصفر، برابر ملوان به‌دست آوردند؛ برد بزرگی که حکم «تنفس‌مصنوعی» را برای تیم ساپینتو دارد؛ حالا یا شرایط آنها بهتر می‌شود و از بستر بیماری برمی‌خیزند، یا دوباره قرار است به عملکرد سینوسی‌شان ادامه بدهند.

  رگه‌های طلایی یک برد بزرگ
استقلال در روزی موفق به شکست ملوان شد که به قول فوتبالی‌ها شاهد یک بازی «یک‌گله» بودیم. آبی‌ها در این بازی تیم مسلط و برتر زمین بودند و چه‌بسا حتی فرصت داشتند گل‌های بیشتری هم به‌ثمر برسانند. در دومین بازی پیاپی بدون حسین حسینی، این‌بار علیرضا رضایی موفق به ثبت کلین‌شیت شد و البته اصلا کار دشواری نداشت. همچنین 24ساعت بعد از فسخ قرارداد سیاوش یزدانی با استقلال، روزبه چشمی در قلب خط دفاعی کنار سیلوا قرار گرفت و یکی از بهترین روزهایش را تجربه کرد. او علاوه بر انجام امور دفاعی، گل آخر تیمش را نیز به ثمر رساند. همچنین گل اول استقلال روی حرکت بسیار خوب مهدی قائدی به ثمر رسید؛ بازیکنی که به‌نظر می‌رسد کم‌کم شرایط بهتری پیدا می‌کند. بازگشت محبی به گلزنی هم، دیگر اتفاق مهم این بازی بود. محبی ازجمله بهترین بازیکنان فصل‌جاری استقلال به‌شمار می‌رود که بعد از جام‌جهانی دچار افت شده بود. او اما در دیدار برابر ملوان با یک شوت تماشایی پنجمین گل فصلش را به ثمر رساند. اتفاق غافلگیرکننده این بازی اما ارسال 2پاس گل از سوی سعید مهری بود؛ بازیکنی که این هفته‌ها نمایش‌های نسبتا مؤثرتری داشته و حالا در یک بازی، 2بار هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داده است.

  تردیدی که پابرجاست
عصر پنجشنبه استقلال به‌معنای واقعی کلمه «عالی» بود و بعد از مدت‌ها نمایش بی‌نقصی ارائه داد. طبیعتا این پیروی 4گله، خوش‌بینی‌ها را نسبت به این تیم و سرمربی پرتغالی‌اش افزایش داده است. با این حال همچنان سایه یک تردید بزرگ بر سر استقلال ریکاردو سنگینی می‌کند؛ اینکه چرا آبی‌ها نمی‌توانند چنین عملکردی را برابر رقبای بزرگ‌تر تکرار کنند. البته که ملوان هم حریف قابل احترامی است، اما استقلال در این فصل مقابل تیم‌های قدرتمند هرگز چنین بازی سزاوارانه‌ای ارائه نداده است. تنها پیروزی لیگی تیم ساپینتو برابر یک مدعی، در بازی با گل‌گهر به‌دست آمده که آن هم با یک پنالتی دیرهنگام بوده است. حق هواداران است که مشابه همین فوتبال را مقابل پرسپولیس، سپاهان، تراکتور یا فولاد هم ببینند. آیا ساپینتو می‌تواند استقلال را به سمت چنین نقطه‌ای هدایت کند؟ باید صبور بود و دید.

  افزایش امیدها به حذفی
طبیعتا استقلال در لیگ همچنان شانس موفقیت دارد، چرا که مسابقات پرشماری باقی‌مانده و حتما رقبا هم دچار تزلزل خواهند شد، اما پیغام بزرگ بازی پنجشنبه، افزایش امیدواری‌ها در مورد آینده این تیم در جام حذفی بود؛ جایی که استقلال یک فینال را از تراکتور برده و در یک‌هشتم نهایی نیز باید به مصاف همین ملوان برود. با توجه به اینکه در همین مرحله یکی از دو تیم پرسپولیس و سپاهان از گردونه مسابقات حذف خواهند شد، این مسئله شانس استقلال را برای موفقیت و کسب دومین جام فصل (پس از سوپرجام) افزایش می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید