• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 بهمن 1401
کد مطلب : 184090
+
-

اخراجی تهران، مازاد اهواز!

پنجره نقل‌و‌انتقالات 10ماجرای خاص داشت

اخراجی تهران، مازاد اهواز!

پنجره نقل‌و‌انتقالات زمستانی لیگ برتر سرانجام بسته شد و مطابق انتظار جابه‌جایی‌های زیادی در این پنجره صورت گرفت. البته که روند خرید بازیکن‌ها در تیم‌های مختلف هنوز کاملا به پایان نرسیده است. از اینجا به بعد باشگاه‌ها فقط می‌توانند با بازیکنانی قرارداد ببندند که قبلا قراردادشان را با باشگاه سابق فسخ کرده باشند. تب‌و‌تاب نقل‌و‌انتقالات هنوز کاملا از بین نرفته است ولی بیشتر جابه‌جایی‌های مهم انجام شده و حالا تیم‌ها با نفرات جدید آماده ادامه‌ فصل خواهند شد.

قربانی یک مصاحبه
1-صبر ریکاردو ساپینتو در مورد سیاوش یزدانی بالاخره تمام شد و او این بازیکن را در فهرست مازاد قرار داد. سرمربی استقلال اعلام کرد که دلیل جدایی این بازیکن، فقط پنالتی بازی سپاهان نیست و سیاوش نتوانسته از فرصتی که این مدت در اختیارش بوده به‌درستی استفاده کند. دیگر راهی برای بازگشت یزدانی وجود نداشت و باشگاه قرارداد این بازیکن را یک‌طرفه فسخ کرد. استقلال تا این لحظه هنوز خرید خاصی انجام نداده اما انتظار می‌رود به‌زودی با کاوه رضایی قرارداد ببندد؛ بازیکنی که قراردادش را با تراکتور فسخ کرده است.
 
2مهاجم، 2مازاد و یک ماجرای عجیب
2- خریدهای زمستانی پرسپولیس از مدت‌ها قبل با جذب عیسی آل‌کثیر شروع شد. در شروع فصل نقل‌و‌انتقالات نیز یحیی 2بازیکن تیمش را مازاد اعلام کرد. از 2مهره مازاد قرمزها، حامد پاکدل به تراکتور پیوست و پیراهن قرمزهای تبریز را پوشید. سیامک نعمتی نیز به توافق اولیه با گل‌گهر رسید اما در نهایت به شکل عجیبی در پرسپولیس ماندگار شد. پرسپولیس در این پنجره، یک خرید خارجی نیز انجام داد و لیاندرو پریرا را از گامبا اوزاکا به خدمت گرفت. پرسپولیسی‌ها امیدوارند این خرید دیگر به سرنوشت لوکادیا در این تیم دچار نشود.
 
خرید مهم تیم جوان
3-پیکان یکی از جوان‌ترین و کم‌ستاره‌ترین تیم‌های لیگ است؛ تیمی که در زمستان یک خرید بسیار مهم انجام داده و رشید مظاهری را به خدمت گرفته است. رشید یکی از گلرهای پرانگیزه لیگ برتر است؛ سنگربانی که در سپاهان و استقلال موفق نبوده و حالا امیدوار است در پیکان به روزهای خوب گذشته‌اش برگردد. با دفاع خوب تیم مجتبی حسینی، گل‌زدن به این تیم همیشه سخت بوده و حالا با حضور رشید این کار سخت‌تر نیز می‌شود.

ذوب‌آهن پیر می‌شود
4-یکی از دور از انتظارترین عملکردهای نقل‌و‌انتقالاتی در این پنجره، مربوط به ذوب‌آهن بود. تیم جوانی که ناگهان به سراغ خرید بازیکنان مسنی مثل سامان نریمان‌جهان و روح‌الله سیف‌اللهی رفت؛ بازیکنانی که بعید است در نیم‌فصل دوم لیگ چیز زیادی به ذوب اضافه کنند.

همه در انتظار سپاهان
5-به‌نظر می‌رسد جذب سیاوش یزدانی به‌عنوان بازیکن آزاد و قرار دادن او در کنار دانشگر ماموریت اصلی سپاهان در این پنجره باشد. با این حال، بعید است فعالیت سپاهان همین‌جا به پایان برسد. آنها به‌دنبال علی قلی‌زاده نیز هستند و شاید با جذب این ستاره ملی‌پوش، ‌یک بمب بزرگ را در پنجره نقل‌و‌انتقالات منفجر کنند.

پیرمردهای سیدمهدی
6-مهدی رحمتی نیز در نیم‌فصل از شرایط تیمش راضی نبود و امید داشت که باشگاه چندین بازیکن برای او بخرد. با وجود این اتفاقاتی که برای این باشگاه افتاد اصلا امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسید. 2بازیکن شاخصی که در زمستان به آلومینیوم ملحق شدند، محمدرضا خلعتبری و عماد میرجوان بودند. از آخرین سال‌های درخشش این بازیکنان در لیگ برتر ایران زمان بسیار زیادی گذشته است. با وجود این شاید تجربه این بازیکنان در ادامه راه به کمک این تیم بیاید.

کاوه و سعید، تراکتور معمولی شد؟
7-جذب کاوه رضایی از همان ابتدا نیز تصمیم عجیبی برای تراکتور بود؛ بازیکنی که با توجه به قراردادش در نیم‌فصل باشگاه را ترک کرد. با توجه به علاقه خمز به حضور رضا اسدی در خط حمله، جدایی کاوه از تیم چندان خبر عجیبی نبود. سعید واسعی نیز تیم را ترک کرد و حامد پاکدل راهی این تیم شد. به‌نظر می‌رسد تیم خمز یک خرید خارجی نیز در بازار داشته باشد. اتفاق جذاب دیگر برای این تیم، تمدید 3ساله قرارداد ریکاردو آلوز بود؛ بازیکنی که مورد توجه چند باشگاه نیز قرار داشت.

داستان باورنکردنی فولاد
8-پنجره نقل‌و‌انتقالات برای هیچ تیمی به اندازه فولاد عجیب نبوده است؛ تیمی که قرارداد بسیاری از بازیکنانش را فسخ کرد تا جا را برای نفرات جدید باز کند. فولاد به شکل عجیبی در یک پنجره نفراتی مثل وریا غفوری، عبدالله‌زاده، علی قربانی، پاتوسی و کولیبالی را مازاد کرد و به سراغ چهره‌های تازه‌ای در بازار رفت. نژادمهدی، سوکیتا، مریدی و البته روبرتو تورس خریدهای تازه فولاد برای پنجره جدید هستند.

وینگری برای ژنرال
9-امیر قلعه‌نویی از ابتدای فصل به‌دنبال جذب یک وینگر برای تیمش بود و سرانجام توانست شاگرد سابقش را به خدمت بگیرد. محمدرضا حسینی در ذوب و سپاهان شاگرد امیر بود و حالا در گل‌گهر نیز برای او به میدان خواهد رفت.

مسعود و ساکت، پیوند همیشگی
10این فقط حسینی و قلعه‌نویی نیستند که برای سومین‌بار به هم ملحق شده‌اند. ساکت الهامی و مسعود شجاعی نیز چنین وضعیتی دارند. مسعود بعد از همکاری با ساکت در تراکتور و نساجی، حالا در هوادار نیز برای او به میدان خواهد رفت.

در جمع سرخابی‌های سپاهان؟
در شرایطی که سیاوش یزدانی برای فسخ قرارداد با استقلال همکاری نمی‌کرد، این باشگاه ساعاتی پیش از پایان پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات به‌طور یک‌طرفه قرارداد مدافع میانی خود را فسخ کرد. اینکه آیا چنین کاری از نظر قانونی موجه است یا نه، بحث دیگری محسوب می‌شود که سازمان لیگ آن را بررسی خواهد کرد، اما فعلا قرارداد یزدانی فسخ شده و این بازیکن می‌تواند آزادانه راهی باشگاهی دیگر شود؛ تیمی که به‌نظر می‌رسد سپاهان اصفهان خواهد بود. ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان بعد از پیروزی شاگردانش برابر نساجی در هفته هفدهم لیگ برتر، به نوعی به جذب یزدانی چراغ سبز نشان داد و گفت: «یزدانی بازیکن خوبی است و اگر ساپینتو تصمیم گرفته او را کنار بگذارد، نظری نمی‌توانم بدهم اما هر تیمی شاید دوست داشته باشد چنین بازیکن خوبی را داشته باشد.» درصورت حضور یزدانی در اصفهان اما تعداد بازیکنان سرخابی این تیم همچنان چشمگیر باقی خواهد ماند. سپاهان در این فصل نفراتی همچون رشید مظاهری، رامین رضاییان، امید نورافکن، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو و... را در اختیار داشته که قبلا در عضویت پرسپولیس یا استقلال بوده‌اند. از این جمع، در زمستان مظاهری جدا شد و حالا به‌نظر می‌رسد سیاوش یزدانی به فهرست سپاهان اضافه خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید