• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 4 بهمن 1401
کد مطلب : 183835
+
-

تمجید جهانی از جوانمردی ورزشکار مبارز

تمجید جهانی از جوانمردی ورزشکار مبارز

ویدئوی یک مبارز در یک مسابقه که قبل از مشت زدن به‌صورت حریفش، به او کمک می‌کند تا محافظ لثه و دندانش را در دهانش بگذارد، میلیون‌ها بار در توییتر دیده شده و بحث داغی درباره جوانمردی در یکی از خشن‌ترین رقابت‌های ورزشی دنیا به راه انداخته است.
آنطور که در این ویدئو مشاهده می‌شود، یک مبارز رشته رزمی ام‌ام‌ای (هنرهای رزمی ترکیبی)، رقیب خودش را به زیر انداخته و آماده است که با چند مشت به‌صورتش، بازی را به نفع خودش تمام کند. این رشته ترکیبی از انواع رشته‌های ورزش ازجمله کشتی و جودو است و مبارزان گاهی سعی می‌کنند حریف خود را به‌اصطلاح خاک کنند و با ضربه‌های مشت و یا قفل کردن دست‌و‌پاهای آنها، برنده مسابقه شوند. در این صحنه هم، مبارزی که بر حریفش مسلط است، او را خاک کرده، بر او مسلط شده، و آماده است که کلک او را بکند. اما در کشاکش 2مبارز، گارد دهان نفر زیرین می‌افتد و نفر دیگر، ‌در کمال شگفتی، به‌جای اینکه به کارش ادامه بدهد، گارد را بر می‌دارد و در دهان رقیبش می‌گذارد. رفتار معمول این است که داور بازی را قطع کند و بعد از گذاشتن گارد، مبارزه را ادامه دهد.
مشخص نیست این فیلم دقیقا برای چه مسابقاتی است و چه زمانی گرفته شده اما برخی کاربران گفته‌اند که مبارز جوانمرد، دریکو پلیسی از آفریقای جنوبی است. این ویدئو، بیشتر از 10 میلیون‌بار در توییتر دیده شده و کاربران، زیر آن بحث داغی را درباره جوانمردی این مبارز راه انداخته‌اند. طبیعتا این مبارز می‌توانسته بدون توجه به این مسئله، زودتر مشت‌های سنگینش را به‌صورت رقیبش بزند و کار را تمام کند اما با روحیه جوانمردی، مسابقه را متوقف کرده و به رقیبش کمک کرده است. برخی کاربران گفته‌اند فکرکردن به سلامتی رقیبش، آن هم در این شرایط، فقط از افرادی که روحیه بالایی دارند بر می‌آید و کاربران زیاد دیگری همین روحیه را ستایش کرده‌اند.
این ورزش، با وجود خشونت گاهی غیرقابل‌تحملش، کم از این صحنه‌های جوانمردانه ندیده و فیلم‌های زیادی از مبارزانی منتشر شده که بعد و حتی هنگام وارد کردن ضربه‌های سنگین به رقبای خود، از آنها معذرت‌خواهی می‌کنند و این نکته را یادآوری می‌کند که این ورزش، شغلشان است و از این راه پول در می‌‌آورند و این ضربه‌ها، بخشی از کار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید