• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 4 بهمن 1401
کد مطلب : 183734
+
-

عدد خبر/500 میلیون ‌

مدیر توسعه اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی، شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان را یکی از ارکان توسعه اکوسیستم فناوری کشور دانست که تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه سرمایه بذری، ۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه رهن و ۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در گردش به شرکت‌های استارت‌آپی اعطا می‌کنند.

۳۴ شرکت ‌
۳۴ شرکت فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان لرستان و مراکز رشد وابسته در نمایشگاه بین‌المللی تجار عراق شرکت می‌کنند. نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی لرستان با حضور ۳۷ تاجر و بازرگان از استان‌های شمال عراق در خرم‌آباد برگزار می‌شود. این نمایشگاه از چهارم تا ششم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی خرم‌آباد دایر است.

250 مترمربع ‌
یک بادبان به مساحت ۲۵۰ مترمربع که در واقع یک کایت طراحی شده برای کشتی‌هاست، می‌تواند ۲۰۰ متر در هوا به پرواز درآید تا بادهای پایدارتر و شدیدتر را بگیرد و کشتی را به حرکت درآورد. این کایت ویژه به نام Seawing به معنی «بال دریا» یک کایت پارافویلی ۲۵۰ مترمربعی است که به تازگی و برای نخستین بار در یک کشتی باری با وزن ۲۱ هزار و ۵۲۸ تن موسوم به Ville de Bordeaux آزمایش شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید