• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 بهمن 1401
کد مطلب : 183648
+
-

نگرانی سازمان بهداشت جهانی از وضعیت کرونا در چین

سازمان بهداشت جهانی از پکن خواسته با هدف کنترل موج تازه ویروس کرونا، اطلاعات دقیقی درباره وضعیت همه‌گیری در چین ارائه کند

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در گفت‌وگوی تلفنی با ماشیائووی، مدیر کمیسیون بهداشت ملی چین، خواستار ارائه اطلاعات بیشتری درباره موج تازه شیوع کرونا در این کشور شد. به گزارش دویچه‌وله، تدروس آدهانوم در این مکالمه تأکید کرده که مبادله شفاف اطلاعات به مدیریت بهتر بحران و پیشگیری از سرایت دوباره ویروس کرونا به دیگران نقاط جهان کمک خواهد کرد. او یادآور شده که پکن می‌تواند همواره روی حمایت سازمان بهداشت جهانی در این زمینه حساب کند. مسئولان بهداشتی در چین، ‌ماه گذشته آمار تلفات کرونا را اعلام کردند که رقم باورنکردنی 60هزار نفر بود. این افراد پس از لغو سیاست کووید-صفر و فقط طی یک‌ماه جان خود را از دست داده‌ا‌‌ند. دولت چین در چارچوب سیاست کووید-صفر، قرنطینه سفت و سخت و طولانی‌مدتی را در شهرهای کوچک و بزرگ اعمال کرده بود؛ سیاستی که زندگی مردم را به ‌شدت تحت‌تأثیر قرار داد و آنها را محدود کرد، اما آمار اخیر موجی از نگرانی نهادهای بین‌المللی را به ‌دنبال داشته است. اعلام این آمار در حالی است که پنهان‌کاری پکن در خبررسانی شفاف از وضعیت همه‌گیری، مورد انتقاد بین‌المللی بوده است. برخی از کشورهای غربی اما آمار ارائه شده از سوی چین را باور ندارند. مؤسسه انگلیسی ایرفینیتی (Airfinity) که داده‌های علمی را پردازش می‌کند، برآورد کرده که روزانه حدود 3میلیون ‌و۷۰۰هزار نفر در چین به ویروس مبتلا می‌شوند و روزی ۲۱هزار نفر هم جان می‌بازند. براساس این تخمین‌، از ابتدای دسامبر یعنی ظرف یک‌ماه و نیم، حدود ۳۵۰هزار بیمار کرونایی در چین درگذشته‌اند. همچنین پیش‌بینی شده که تعداد قربانیان ویروس تا پایان آوریل (3‌ماه دیگر) می‌تواند به یک‌میلیون‌و۷۰۰هزار نفر جهش کند. در چین میلیون‌ها شهروند بالای ۶۰سال وجود دارند که علیه ویروس کرونا مصون‌سازی نشده‌اند. در چند هفته گذشته بیمارستان‌های این کشور مملو از مبتلایان بوده و تصاویر ماهواره‌ای نشان‌گر کوره‌هایی هستند که اجساد قربانیان را می‌سوزانند.
چین پس از لغو سیاست کووید-صفر، مرزهای خود را نیز پس از 3سال گشود که به سرازیر شدن روزانه ۵۰هزار مسافر از هنگ‌کنگ به این کشور منجر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید