• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 2 بهمن 1401
کد مطلب : 183604
+
-

پیتزاگیت؛ قسمت 238

منچستر و آرسنال برای سهمیه، قهرمانی و حیثیت بازی می‌کنند

پیتزاگیت؛ قسمت 238

بازی بزرگ امشب لیگ‌های اروپایی را 2تیم آرسنال و منچستریونایتد برگزار می‌کنند. منچستریونایتد و آرسنال هر کدام با 16امتیاز، بیشترین امتیاز را در 6بازی اخیر خود در لیگ برتر بین تیم‌های لیگ کسب کرده‌اند. بدی این بازی برای من‌یونایتد این است که آنها برای این مسابقه کاسمیرو را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارند؛ بازیکنی که به منچستر نظم و اقتدار داده و عامل اصلی موفقیت‌های اخیر این تیم در کنار رشفورد بوده است. منچستر با کاسمیرو 2.3 امتیاز در هر بازی گرفته و بدون او 1.7. با او 0.7گل در هر بازی می‌خورند و بدون او 2گل. البته در دیدار رفت بدون این برزیلی در زمین خودی 3 بر یک آرسنال را بردند اما توپچی‌ها در آن بازی خیلی بهتر بودند و اسیر ضدحملات شدند. دیدار این 2تیم به نبرد بوفه یا پیتزاگیت شهرت دارد که اشاره دارد به اتفاقات 24اکتبر سال‌2004 که سسک فابرگاس به سمت فرگوسن پیتزا پرتاب کرد.

  مهاجمان تازه
منچستر در روزهای اخیر وخهورست، زننده 2گل هلند در جام‌جهانی به آرژانتین را به استخدام خود درآورده و آرسنال هم تروسار بلژیکی را از برایتون با مبلغ 17میلیون پوند و قراردادی 4.5ساله به‌عنوان وینگر جذب کرده. این بازیکن در دیدار رفت مقابل لیورپول هت‌تریک کرده و در 17بازی این فصل 8گل و 5پاس‌گل برای این تیم ثبت کرده بود. او شماره19 را بر تن خواهد کرد. آرتتا کاماوینگا را هم از رئال‌مادرید قرضی می‌خواست اما رئال نپذیرفت.

  اودگارد
در سال‌های اخیر سبایوس و اودگارد از رئال قرضی یا قطعی به این تیم آمده بودند که عالی کار کردند. اودگارد در ۱۷بازی در این فصل ۸گل و ۵‌‌پاس گل ثبت کرده که این آمار برابر با دی‌بروینه است با یک بازی کمتر. او گلزن‌ترین هافبک فصل لیگ و بهترین گلزن آرسنال در این فصل است.

  برونو
برونو فرناندز هم از وقتی رونالدو رفته به بازیکن تأثیرگذارتری تبدیل شده. او در 4بازی اخیر به سیتی و پالاس گل زده و مقابل ولوز و بورنموث پاس‌گل داده. عملکرد کلی برونو فرناندز در منچستریونایتد؛ 153بازی، 55گل، 45پاس گل. او به رکورد 100تأثیرگذاری روی گل‌های منچستر در 153بازی رسید. برونو اکنون 40گل در لیگ جزیره برای منچستریونایتد به ثمر رسانده است. تنها پل اسکولز با 107گل در بین هافبک میانی‌های تاریخ باشگاه از او آمار بهتری دارد.

  رشفورد
مارکوس رشفورد این فصل با فصل پیش قابل‌مقایسه نیست. فصل قبل 32بار به میدان رفت و تنها 5گل به ثمر رساند و این فصل 16گل در 26دیدار. فصل پیش 4گل و 2پاس‌ گل در 25بازی لیگ داشت و این فصل 8گل و 3پاس در 18بازی. او در بازی با من‌سیتی در نهمین بازی خانگی پیاپی هم برای من‌یونایتد گل زد. رشفورد پس از جام‌جهانی در ۷بازی ۸گل زده و در همه مسابقات در همه رقابت‌ها حتی زمانی که از روی نیمکت مسابقه را آغاز کرده، موفق به گلزنی شده است. او برابر 6تیم بزرگ لیگ عملکردی عالی داشته؛ به لیورپول 6گل، چلسی 5گل، منچسترسیتی 5گل، تاتنهام 4گل، آرسنال 4گل. رشفورد مرد بازی‌های بزرگ است.

  اریکسن
اریکسن 7پاس‌گل در رقابت‌های این فصل پریمیرلیگ داده و فقط کوین دی‌بروینه با 10پاس‌گل از او آمار بهتری دارد.

  داور
انتخاب آنتونی تیلور عده زیادی از هواداران یونایتد را عصبانی کرده. این در حالی است که در 2فصل اخیر آرسنال بیشترین صدمه را از اشتباهات داوری دیده است. تیلور در فصل جاری تا‌کنون قضاوت 2دیدار منچستریونایتد را به‌عهده داشته است. شکست 3 بر یک مقابل استون‌ویلا و پیروزی 3 بر صفر مقابل ناتینگهام فارست. درحالی‌که ویلا یک بر صفر از یونایتد پیش افتاده بود صاحب یک ضربه آزاد شد. آنتونی تیلور بارها به بازیکنان یونایتد اشاره کرد که خط دفاعی را عقب‌تر تشکیل بدهند و بعد از بازی تصاویر نشان داد او اشتباه می‌کرده است. لوکاس دینیه این ضربه آزاد را به گل دوم ویلا تبدیل کرد و در پایان بازی کمیته داوران اتحادیه فوتبال پذیرفت که تیلور در این صحنه مرتکب اشتباه شده است.

  2تیم تاکنون 237بار با هم بازی کرده‌اند که 98بار منچستر و 86بار آرسنال برده‌ است.
  منچستریونایتد در شرایطی دربی و بیست‌و‌یکمین پیروزی خود را پشت سر گذاشت که فصل گذشته برای رسیدن به بیستمین پیروزی فصل خود، 49بازی انتظار کشیده بود.
  آرسنال در 5بازی از 7بازی آخر خانگی در ورزشگاه امارات توانسته منچستر را ببرد؛ یک تساوی و یک شکست در بازی‌های دیگر. فصل گذشته 3 بر یک حریف را بردند.
  منچستر در دوران پس از فرگوسن‌(2013) تنها یک‌بار فصل 18-2017 توانسته رفت و برگشت آرسنال را دبل کند (زیرنظر مورینیو.)
  این بیست‌ونهمین باری است که دیدار 2تیم روز یکشنبه در لیگ برتر انجام می‌شود. تنها چلسی- لیورپول (23بار) و لیورپول- منچستر (21) بیش از این مسابقه در یکشنبه‌ها برگزار شده است. یکشنبه‌ها برای آرسنال خوش‌یمن است. 65درصد پیروزی‌های این تیم در تاریخ لیگ برتر مقابل من‌یونایتد در این روز به‌دست آمده است؛ 11بار از 17پیروزی.
  این سومین‌باری است که آرسنال در یک دیدار لیگ برتری مقابل منچستریونایتد در زمین خودی قرار می‌گیرد درحالی‌که در صدر جدول قرار دارد. 2دفعه قبلی سال‌های 2004 و 2007 در چنین شرایطی بازی مساوی تمام ‌شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید