• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 2 بهمن 1401
کد مطلب : 183602
+
-

اولین بازی پس از کالچوپولی-2

اولین بازی پس از کالچوپولی-2

یوونتوس با ترسناک‌ترین حریف این روزهای فوتبال ایتالیا روبه‌رو می‌شود، در ترسناک‌ترین روزهای دهه اخیر خود سری‌آ سابقه‌ای طولانی در محرومیت باشگاه‌های متخلف دارد. زمانی سالوادوره اسکیلاچی به‌دلیل جرایمی که مرتکب شده بود، محرومیتی طولانی‌مدت گرفت و زمانی دیگر بر سر رسوایی کالچوپولی تیم یوونتوس به سری ب سقوط کرد و از اینتر و میلان امتیاز کسر شد. ماجرای دوپینگ دیه‌گو مارادونا را هم همه می‌دانیم که ابتدا در ایتالیا بود که این ستاره بزرگ آرژانتینی به‌دلیل استفاده از کوکایین محرومیتی 15ماهه دریافت کرد. حالا نوبت یوونتوس است که بر سر شفاف نبودن پرونده‌های مالی با کسر 15امتیاز روبه‌رو و به سقوط به دسته پایین‌تر تهدید شود. باشگاه تورینی به این حکم اعتراض کرده اما اگر کسر امتیاز به قوت خود بماند، یووه از بالای جدول تا رده یازدهم سقوط می‌کند. بازرسان ایتالیا کسر ۹امتیازی از یوونتوس، منع فعالیت ۱۶ماهه برای آنیلی، ۲۰ماه و ۱۰روزه برای پاراتیچی و ۱۰ماهه برای چروبینی و منع فعالیت 12ماهه برای سایر مدیران درخواست کرده بود اما در حال‌حاضر 15امتیاز از این تیم کسر شده. تخلفات باشگاه مربوط به پنهان‌کاری پرداخت دستمزدها در دوران کرونا بود. ۸باشگاه دیگری که در مسائل مالی مربوط به دوران کرونا درگیر هستند، فقط با جریمه نقدی روبه‌رو خواهند شد. ممکن است جریمه‌ها ادامه داشته باشد. باشگاه می‌تواند به‌خاطر ۴مورد دیگر مورد بازخواست قرار بگیرد؛ بحث حقوق‌های پرداختی (شاکی: فدراسیون فوتبال ایتالیا)، باز شدن پرونده در دادگاه عمومی تورین، بحث سهام یوونتوس (شاکی: بخش دولتی بررسی و تنظیم مبادلات اوراق بهادار و شرکت‌های ایتالیا) و شکایت یوفا. این محرومیت‌ها و جریمه‌های بیشتر می‌تواند یوونتوس و متحدانش را به راه‌اندازی لیگی دیگر یعنی سوپرلیگ اروپا ترغیب کند. کمیته ملی المپیک ایتالیا می‌تواند این حکم را رد یا تأیید کند. حکم علیه یوونتوس به این علت صادر شد که یووه در خرید و فروش بازیکنان، تخلف مالی داشته و سود غیرواقعی اعلام کرده. این در حالی است که با هیچ‌یک از باشگاه‌هایی که یوونتوس با آنها معامله کرده است، پرونده‌ای تشکیل نشده.
هفته گذشته این تیم با نتیجه خردکننده 5بر یک مغلوب ناپولی شد و حالا امشب با تیمی بازی دارد که در 2بازی اخیر در لیگ و جام حذفی 13گل به رقبا زده است. آتالانتا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی هم به یوونتوس خورده است. این تیم شهر برگامو به لطف جریمه یوونتوس به رده پنجم جدول صعود کرده. آتالانتا در لیگ تیم سالرنتینا را 8بر 2برد و در حذفی تیم اسپتزیا را 5بر 2.آتالانتا به نخستین تیم در تاریخ ایتالیا تبدیل شد که در یک بازی 7بازیکن مختلف برای آن گل زدند. آخرین باری که تیمی در سری‌آ این‌نتیجه را رقم زد، اینتر در سال 1996در بازی 8بر 2مقابل پادووا بود. ۴ برد ۷+ گله برای آتالانتای گاسپرینی (از فصل ۱۷-۲۰۱۶) در حالی ثبت شده که در مقطع مشابه تنها ۵تیم دیگر و هر کدام فقط یک‌بار چنین نتیجه‌ای کسب کرده‌اند.
   از سال2017که گاسپرینی آتالانتا را مطرح کرده، هیچ دو تیم دیگری این همه با هم بازی نکرده‌اند. پیش از آن یووه 13بازی پیاپی آتالانتا را برده بود اما پس از آن دو تیم در 11بازی با هم برابر بوده و هر کدام 2برد به‌دست آورده‌اند.
   یوونتوس تنها در یک دیدار خانگی در 25بار آخر که میزبان آتالانتا بوده به این تیم باخته و 18بازی را از مهمان خود برده است. آخرین پیروزی یووه بر این حریف هم در 27نوامبر 2021توسط آلگری به‌دست آمده بود.
   آتالانتا اگر این بازی را هم نبازد، به 6بازی پیاپی بدون شکست مقابل یووه می‌رسد که در 57سال اخیر بی‌سابقه بوده.
   یووه 5بازی خانگی بدون گل خورده را پشت‌سر گذاشته اما تا رکورد 11بازی خانگی بدون گل خورده در سال2016فاصله زیادی دارد.
   آتالانتا مقابل تیم‌های بالای جدول و 7تیم بزرگ کمترین امتیاز را نسبت به همتایان خود کسب کرده (4امتیاز). یووه مقابل این تیم‌ها 7امتیاز به‌دست آورده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید