• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 2 بهمن 1401
کد مطلب : 183600
+
-

جایی برای حسرت نمی‌گذارم

علیرضا کریمی می‌گوید سال گذشته حقش نبوده به مسابقات کشتی قهرمانی آسیا برود اما امسال با آمادگی در این مسابقات حاضر می‌شود

جایی برای حسرت نمی‌گذارم


محسن محمود صفری
علیرضا کریمی دارنده یک مدال نقره و 2برنز جهان توانست در مسابقات قهرمانی کشور قهرمان شود. کریمی همچنین طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا در وزن 97کیلوگرم را در کارنامه خود دارد. او پس از حضور در اوزان 92و 97کیلوگرم بار دیگر به 86کیلوگرم برگشته تا حریف حسن یزدانی باشد و برای دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی با او رقابت کند. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این کشتی‌گیر می‌خوانید.

 برای کسب دوبنده تیم ملی شروع خوبی داشتی و در نخستین مرحله توانستی مقام نخست مسابقات قهرمانی کشور را کسب کنی.
خدا را شکر. در نخستین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی که مسابقات کشوری بود در حضور تمام مدعیان جز حسن یزدانی توانستم عنوان قهرمانی را کسب کنم. مرحله بعدی مسابقات جام تختی است که با حضور تمام مدعیان برگزار خواهد شد. البته قبل از آن مسابقات قهرمانی آسیا را داریم که فروردین‌ماه در کشور هند برگزار می‌شود.

   سال گذشته نفرات اول مسابقات قهرمانی کشور ملی‌پوش ایران در قهرمانی آسیا بودند و این فرصت به تو هم داده شد ولی انصراف دادی. این ‌بار قصد انصراف نداری؟
پارسال شرایط فرق می‌کرد. من پیش از مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی گرگان برگزار شد زانویم آب آورد و نتوانستم در مسابقات شرکت کنم. بعد از آن در مسابقات کسب سهمیه جام تختی شرکت کردم که توانستم اول شوم. قرار شد مسابقه انتخابی بین من و نفر اول قهرمانی کشور برگزار شود که من از این مسابقه انصراف دادم چون به‌نظرم حق قهرمان کشور بود که راهی مسابقات قهرمانی آسیا شود. همانطور که در 9وزن دیگر هم نفرات اول کشور ملی‌پوش شده بودند.

   در مسابقات قهرمانی کشور شادابی و آمادگی همیشگی را نداشتی و در برخی از کشتی‌هایت با نتیجه نزدیک پیروز شدی. نظر خودت چیست؟
بله درست است. در مسابقات لیگ و جام جهانی کشتی گرفتم و این موضوع باعث شد برنامه‌ریزی‌ام برای حضور در قهرمانی کشور به هم بخورد. نمی‌گویم شرایط خوبی نداشتم ولی طی کمتر از 3ماه در 2 رویداد کشتی گرفتم و فکر می‌کنم همین مسئله سبب شد آمادگی لازم را نداشته باشم. خدا را شکر که نتیجه گرفتم ولی از این پس باید بیشتر تلاش کنم تا با آمادگی بهتری روی تشک حاضر شوم.

   اگر در قهرمانی آسیا قهرمان شوی از حضور در جام تختی معاف هستی و وارد مرحله نهایی انتخابی تیم ملی می‌شوی. پیش‌بینی خودت از این رقابت‌ها چیست؟
من با این چیزها کاری ندارم. در قهرمانی آسیا می‌روم که بهترین نتیجه را کسب کنم. مسابقات قهرمانی آسیا بخشی از چرخه انتخابی تیم ملی است که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید آن را با موفقیت پشت سر بگذارم.

   مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی با فاصله زمانی 5روز از یکدیگر برگزار خواهند شد. برای حضور در کدام رویداد برنامه داری؟
من طبق چرخه انتخابی تیم ملی که تعریف شده حرکت می‌کنم. اینکه چه‌کسی ملی‌پوش ایران در این رقابت‌ها باشد روی تشک مشخص می‌شود. من هم تمام سعی خودم را می‌کنم و امیدوارم بهترین نتیجه را بگیرم.

   در فینال لیگ، کشتی نزدیکی با حسن یزدانی گرفتی و همه منتظر دیدار مجدد شما هستند. این بار نتیجه را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
آن کشتی با تمام اتفاقاتش تمام شد. قدم به قدم پیش می‌روم تا ببینم چه پیش می‌آید. دوست دارم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی چیزی کم نگذارم تا در پایان حسرت نخورم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید