• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 2 بهمن 1401
کد مطلب : 183599
+
-

فرصت آخر

تیم ملی هندبال ایران امشب آخرین بازی خود را در مسابقات قهرمانی جهان انجام می‌دهد و امیدوار است بتواند با شکست لهستان امتیازی را ثبت کند

فرصت آخر

 تیم ملی هندبال ایران امشب آخرین بازی‌ خود را در مسابقات قهرمانی جهان انجام می‌دهد و امیدوار است به جایگاهی بهتر از بیست‌ویکمی سال2015 برسد.
هندبال ایران نخستین بار در سال2015سهمیه جهانی گرفت. در آن دوره که مسابقات 24تیمی برگزار می‌شد، ایران بدون اینکه بردی داشته باشد، در رده21قرار گرفت. مسابقات 2023متفاوت‌تر از همیشه برگزار شد. به 32تیم سهمیه تعلق گرفت و ایران با کسب مقام چهارم آسیا، جهانی شد. اتفاق تاریخی در بازی اول و مقابل شیلی افتاد. ایران برای نخستین بار یک پیروزی جهانی به دست آورد و با همان یک برد توانست حضورش را بین 24تیم قطعی کند. در دور دوم حریفان و مسابقات سخت‌تر شدند. در بازی اول ایران به اسلوونی باخت و در بازی دوم هم به فرانسه. حالا امشب آخرین فرصت برای ایران است که بتواند امتیاز بگیرد. لهستان در مقایسه با 2حریف قبلی ضعیف‌تر است اما با بردی که مقابل مونته‌نگرو داشت، وضعیت بهتری در جدول دارد. لهستان با 2امتیاز در رده چهارم است و ایران بدون امتیاز در رده ششم. هر چند این جایگاه برای لهستان که به همراه سوئد از مسابقات میزبانی می‌کند، جذاب نیست و آنها امشب تلاش می‌کنند تا از ایران هم امتیاز بگیرند اما برای ایران هم بازی امشب حیاتی است و می‌خواهد هر طور شده یک پیروزی دیگر در این رقابت‌ها داشته باشد. ساعت23امشب، حساس‌ترین دقایق برای هندبال ایران آغاز می‌شود.

   همه راضی‌اند
ایران هرچند فقط یک پیروزی در مسابقات جهانی داشته اما توانسته نظرها را جلب کند، به‌خصوص بعد از بازی مقابل فرانسه. فرانسه از قدرت‌های اصلی هندبال جهان است و قهرمانی‌های متعدد در جهانی و المپیک داشته است. بازی مقابل این تیم به همان‌ اندازه که برای ایران سخت بود، جذابیت هم داشت. بازیکنان ایران 41بر 29بازنده بودند اما می‌گویند از بازی لذت برده‌اند. محمد سیاوشی، دروازه‌بان ایران که از 35ضربه به سمت دروازه‌اش 8سیو داشت، بعد از بازی گفت: «مقابل قدرت اول جهان خیلی خوب ظاهر شدیم. افتخار است که بتوانیم به تیم قهرمان جهان و المپیک گل بزنیم و کم گل بخوریم. رودررو شدن با ستاره‌ها لذتبخش بود. قبل از وارد شدن به زمین، به بچه‌ها گفتم که فقط از بازی لذت ببرید و همینطور هم شد. برای خود من هر چند نتوانستم توپ زیادی بگیرم اما گرفتن توپ بازیکنان بزرگ واقعا لذتبخش بود.» بازی‌های ایران به 2دلیل مورد توجه است. یکی به‌خاطر بازی‌های قابل‌قبولی که این تیم تازه‌وارد در مسابقات جهانی به نمایش می‌گذارد و دلیل دیگر سرمربی تیم است. وسلین وویوویچ بازیکن بزرگی در مونته‌نگرو و هندبال جهان بوده و حالا برای خیلی‌ها مهم است که بدانند او چه تیمی ساخته است. ژولیام گیله سرمربی فرانسه بعد از بازی هم از ایران تعریف کرد و هم از سرمربی‌اش: «بازی مقابل ایران برای من بسیار جالب و خوشحال‌کننده بود. فکر می‌کنم ایران در آینده پیشرفت بسیار چشمگیری خواهد داشت و با سرمربی بزرگی که دارند، در آینده از هندبال ایران بیشتر می‌شنویم.» وسلین هم که از بازی‌های تیمش راضی است، امیدوار است امشب نتیجه بهتری در بازی با لهستان به‌دست بیاید. فدراسیون هندبال ایران طی روزهای گذشته از تمدید قرارداد وسلین خبر داد. خیال او از ادامه کار راحت است اما می‌خواهد با کارنامه بهتری در ایران بماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید