• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 بهمن 1401
کد مطلب : 183455
+
-

ریاضت زمستانی اروپا

رئیس گره دوستی ایران و هلند در گفت‌وگو با همشهری

بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی خارج از آن به‌دلیل وابستگی زیاد به انرژی، زمستان امسال را با ریاضت در حال سپری کردن هستند و مردم ساکن این کشورها سرمای سختی را تحمل می‌کنند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هلند با اشاره به اینکه اروپایی‌ها با اتخاذ سیاست‌های دوگانه سبب وارد کردن فشار به مردم خود و کسری منابع انرژی مورد نیاز آنان برای عبور از آسمان سخت امسال شده‌اند، افزود: با وقوع جنگ اوکراین با روسیه، اتحایه اروپا واردات گاز از روسیه را به حداقل ممکن رساند و برای خرید گاز از این کشور سقفی را تعیین کرد که سبب شد روسیه حاضر به فروش نفت با این قیمت به این کشورها نشود یا مقدار فروش خود را به حداقل برساند. این مسئله منجر به کمبود منابع انرژی در اروپا شده است و بسیاری از شهروندان این کشور را با چالش تامین سوخت و انرژی روبه‌رو کرد.
علی جدی گفت: اکنون مقدار برداشت برخی منابع انرژی مانند زغال‌سنگ در برخی کشورهای اروپایی به‌شدت افزایش یافته است که این موضوع منجر به اعتراض فعالان محیط‌زیست در این کشورها شده است. از سوی دیگر، اروپایی‌ها برخلاف برخی شعارهای حقوق بشری خود برای تامین انرژی مورد نیاز در زمستان امسال، با کشورهایی که کارنامه سیاسی درنقض حقوق بشر دارند وارد مذاکره برای خرید انرژی شده‌اند که این موضوع نشان از دوگانگی استانداردهای آنان در تعریف حقوق بشر دارد.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه اروپایی‌ها همواره مدعی استفاده از انرژی هسته‌ای برای تامین نیازهای انرژی خود بودند اما استفاده از این فناوری را برای دیگران ممنوع کرده یا در مسیر استفاده از آن از سوی کشورهای دیگر سنگ‌اندازی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: غربی‌ها در شرایطی قادر نیستند انرژی مورد نیاز برای گرمای منازل شهروندان خود را تامین کنند که تلاش دارند با ایجاد زیرساخت‌های ذخیره‌سازی‌، انرژی بحرانی را که به‌دست خود ایجاد کرده‌اند از سر بگذرانند. با این حال، بسیاری از شهروندان اروپایی به موضوع اعتراض دارند و با حضور در خیابان‌ها، علیه سیاست‌ مقامات این کشورها در بی‌توجهی به نیازهای مردم دست به راهپیمایی‌هایی زده‌اند که بعضا با خشونت پلیس نیز همراه شده است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هلند اضافه کرد: ریاضت تحمیل شده به مردم از سوی مقامات اتحادیه اروپا، در آینده تأثیر خود را در جوامع اروپایی خواهد گذاشت و شاید در آینده شاهد تبعات زمستان امسال در برخی از کشورهای اروپایی باشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید