• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 29 دی 1401
کد مطلب : 183348
+
-

نقل قول/بیش از دوسوم سرطان‌های منتسب به زنان قابل درمان است


دکتر علیرضا زالی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
بیش از دوسوم سرطان‌های منتسب به زنان با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است. متأسفانه بانوان ایرانی به‌دلیل مشغله‌های زیاد کمتر به سلامت و غربالگری بیماری‌های سرطانی توجه کرده و اغلب دیر مراجعه می‌کنند. درحالی‌که سرطان دهانه رحم و پستان (سرطان‌های منتسب به زنان) با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.‌

ساخت مدارس با هویت ایرانی اسلامی

محمد ترکمانه-مدیرعامل بنیاد برکت: ساخت مدارس با هویت ایرانی اسلامی در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد. ما معتقدیم علاوه بر استفاده از تکنولوژی برای آموزش، معماری مدارس نیز باید متناسب با بوم و هویت ایرانی ساخته شود. در همین راستا نخستین رویداد ملی مدارس آینده طراحی شده است تا بتوان برای ساخت مدارس در آینده با بهره‌وری از دانش نخبگان و دانشجویان و با استفاده از تکنولوژی به‌روزتر بهره ببریم. در مجموع ۱۱۱طرح به دبیرخانه همایش ارسال و ۱۰طرح آن به‌عنوان طرح ویژه انتخاب شده است.

افزایش آمادگی مردم در مواجهه با حوادث مختلف نیاز جامعه است

بابک محمودی-سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر: آمادگی و آگاهی مردم برای مواجهه با حوادث مختلف باید بیش از پیش در کشور افزایش یابد. در گذشته شاهد بروز سرما و یخ‌بندان‌های به‌مراتب سخت‌تر از امروز بودیم، به‌گونه‌ای که روزها راه‌های ارتباطی روستاها با شهرها قطع می‌شد؛ اما مردم آمادگی و توان راهبری خود و خانواده را داشتند. کشور ما از مجموع ۴۰بلای طبیعی شناخته‌شده، تجربه و زمینه وقوع ۳۳مورد را دارد. این به‌معنای ضرورت آمادگی و توان تاب‌آوری در برابر بلایای طبیعی است که لازمه آن آگاهی و افزایش توانمندی مردم در این رابطه است؛ ضمن اینکه هنوز هم بلایای طبیعی به لحاظ قدرت از انسان جلوتر هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید