• چهار شنبه 28 آذر 1403
  • الأرْبِعَاء 16 جمادی الثانی 1446
  • 2024 Dec 18
پنج شنبه 29 دی 1401
کد مطلب : 183347
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lO2wj
+
-

درهای مدارس به روی اولیا و گروه‌های جهادی باز باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی باید به‌عنوان مرحله‌ای از یادگیری درنظر گرفته شود که منجر به بررسی عمیق یادگیری می‌شود. یوسف نوری تأکید کرد: با اینکه در تحریم اقتصادی دشمن قرار داریم، اما در همین شرایط اختراعات زیادی صورت می‌گیرد، زیرا آموزش‌وپرورش و خصوصا دوره ابتدایی به‌سمت آن حرکت کرده ‌و کودکان را به یادگیری علم و خلاقیت رهنمون ساخته است. وزیر آموزش‌وپرورش افزود: کسانی که در حوزه فناوری‌های نوین توانستند افتخاراتی کسب کنند، آنچه باعث ثمر بخشیدن فعالیت‌های آنان شده، تلاش‌هایی است که در آموزش‌وپرورش و خصوصا دوره ابتدایی انجام شده است. نوری همچنین اشاره کرد: دوره ابتدایی موجب رویش کودکان خواهد شد، لذا باید نگاه متفاوتی به دوره ابتدایی داشته باشیم. امتحانات باعث ارزیابی داشته‌های مغز می‌شود، اما منجر به یادگیری نمی‌شود، لذا ارزشیابی باید به‌عنوان مرحله‌ای از یادگیری درنظر گرفته شود که منجر به بررسی عمیق یادگیری می‌شود. وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه نگاه به دوره ابتدایی باید اصلاح شود، افزود: جشنواره‌هایی که در دوره ابتدایی برگزار می‌شود یا فعالیت‌هایی که مشابه آن است می‌تواند به اصلاح نگاه‌ها به این دوره کمک کند. او همچنین تصریح کرد: کودکان برای امروز نباید تربیت شوند بلکه باید برای آینده‌ای که در آن زندگی می‌کنند، تربیت شوند و در این مسیر ویژگی‌های نسلی کودکان درنظر گرفته شود. نوری با تأکید بر مردمی‌سازی در آموزش‌وپرورش، گفت: در‌‌‌های مدرسه را به روی اولیا و گروه‌های جهادی باز بگذارید و از ظرفیت‌های آنان استفاده کنید. همچنین در حوزه توانمندسازی معلمان با استفاده از آموزش‌های شبکه‌ای باعث افزایش توانمندی‌های معلمان شوید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید