• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 9 خرداد 1397
کد مطلب : 18327
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/QN2G
+
-

پیراهن‌های ایرانی در حسرت صادرات


به گفته رئیس اتحادیه پیراهن‌فروشان و پیراهن‌دوزان، بازار داخلی این صنف با رکود مواجه است و با وجود آنکه می‌توان از بازارهای صادراتی بهترین نتیجه را دریافت کرد، متاسفانه صادراتی در این حوزه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، تولید پوشاک به ویژه پیراهن به مواد اولیه مختلفی همچون نخ، آهار یقه و آستین و دکمه نیاز دارد که در کنار آن صنعت چرخ‌خیاطی و گلدوزی را با خود درگیر می‌کند. با این تفاسیر می‌توان گفت با تهیه یک پیراهن چندین صنف و شغل درگیر می‌شوند و چرخ اقتصاد این صنوف نیز به حرکت در می‌آید.

به گفته مجتبی درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان، صنف پیراهن فروشان و پیراهن‌دوزان در پی کاهش خرید در بازار داخلی به رکود رفته است. درودیان با بیان اینکه رکود باعث تعطیلی برخی از تولیدی‌ها شده است، گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز، افت واردات پوشاک به ثبت رسیده و در کنار آن تصمیم دولت برای اختصاص ارز به واردکنندگان مواد اولیه قابل قبول است که نتایج آن در چند ماه آینده در بازار مشخص خواهد شد.

او درباره صادرات پوشاک به ویژه پیراهن به بازارهای هدف تاکیدکرد: دولت و مسئولان بازار هدف مشخصی را تعیین نکرده اند و با رشد نرخ دلار پیگیری‌هایی با اتاق اصناف ایران صورت گرفته تا محصولات تولیدی کشور در بازارهای هدفی همچون عراق و روسیه عرضه شود.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان تاکید کرد: با برپایی نمایشگاه‌های مختلف در بازارهای هدف و عرضه کالاهای ایرانی می‌توان بازار مناسبی را در کشورهای هدف از آن خود کرد نکته مهم آن است که دولت در زمینه برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها باید توجه بیشتری داشته باشد.

او اعلام کرد: برپایی نمایشگاه با پشتوانه دولت هزینه کمتر و تأثیر بیشتری برای تولیدکنندگان خواهد داشت، در سال‌های گذشته بخش خصوصی در این زمینه ورود کرد که خروجی مناسبی نداشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید