• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 دی 1401
کد مطلب : 183106
+
-

مردم با شرکت گاز همراه شدند

خبرها از مشارکت مؤثر مردم در پویشی به نام هر خانه یک اتاق گرم حکایت دارد

با افزایش برودت هوا و شدت گرفتن میزان استفاده از گاز، برخی از شهروندان با شرکت ملی گاز در مصرف بهینه همراه شدند؛ به‌گونه‌ای که خبرها حکایت از مشارکت مؤثر مردم در پویشی به نام «هر خانه یک اتاق گرم» دارد. ازجمله اینکه به گواه آمار رسمی، شهروندان ساکن خراسان‌رضوی که در روزهای اخیر با افت محسوس فشار گاز مواجه بوده‌اند، رکوردی تازه را در صرفه‌جویی به ثبت رسانده‌اند. انتظار می‌رود مردم سایر استان‌ها هم با این اقدام ملی همگام شوند.
به گزارش همشهری، حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌رضوی با قدردانی از مشارکت مردم در پویش «هر خانه یک اتاق گرم»، گفت: در ۲۴ساعت گذشته درحالی‌که با کاهش ۷درجه‌ای دمای هوا روبه‌رو بوده‌ایم، مصرف گاز استان از ۶۱میلیون مترمکعب در روز ۲۱دی‌ماه به ۵۷میلیون مترمکعب در ۲۴ساعت گذشته رسیده است. او با بیان اینکه مقدار گاز صرفه‌جویی‌شده با همراهی مردم در سردترین شب سال معادل گاز مورد نیاز ۳۰۰هزار خانوار است، افزود: مطابق شاخص‌های مصرف انرژی، کاهش ۷درجه‌ای دما باید سبب افزایش مصرف گاز شود، اما با مشارکت مردم در پویش «هر خانه یک اتاق گرم» صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف گاز استان انجام شد.
این مقام مسئول با اشاره به قطع گاز وارداتی از ترکمنستان به‌دلیل گستردگی شدید سرما در منطقه، اعلام کرد: در این شرایط، راهکار فوری، صرفه‌جویی بخش خانگی در مصرف گاز است چرا که خاموش کردن یک بخاری اضافی در منزل و گرم کردن فقط یک محل در خانه پایداری شبکه گازرسانی استان را به‌صورت کامل تضمین می‌کند.
این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که غلامرضا کوشکی، رئیس مرکز کنترل مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: مصرف گاز طبیعی در ۲۴ساعت گذشته ۶۶۳میلیون مترمکعب بوده و نسبت به ابتدای دی‌ماه ۱۸درصد افزایش یافته است. او افزود: مصرف گاز بخش خانگی دی‌ماه پارسال فقط ۴روز بالای ۶۰۰میلیون مترمکعب در روز بود، اما امسال ۲۵روز در این شرایط هستیم. او با بیان اینکه شبکه گاز کشور در مناطق شمال و شمال شرق کشور ضعیف‌تر است، افزود: با وجود انتقال حداکثری گاز شاهد افت فشار در این مناطق هستیم و تا پایان دی‌ماه مصرف گاز تغییری نخواهد کرد. او با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی برای پایداری گاز در همه مناطق کشور، گفت: اکنون جریان گاز در شبکه‌های گازرسانی برقرار است اما شبکه‌های داخلی در استان‌های خراسان‌ رضوی و جنوبی مشکلاتی داشته است که همکاران ما در تلاش برای حل و رفع آن هستند. مسلم رحمانی، مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مصرف 77درصدی گاز تولیدی کشور در بخش خانگی، مصرف دیروز این بخش را 643میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: از مردم خواهشمندیم نسبت به پویش «هر خانه یک اتاق گرم» متعهد باشند و امیدواریم مردم طی همکاری با خادمان خودشان در شرکت ملی گاز و تنظیم دمای خانه روی 18درجه، به تامین گاز هموطنان خود در انتهای شبکه گازرسانی کشور کمک کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید