رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران میگوید: مهمترین شاخصی که میتوان برای شهر درنظر گرفت زیستپذیری آن است. به این معنا که شهر تا چه اندازه کشش جمعیت، آب، فاضلاب و حرکت خودرو دارد. نمیتوانیم این ظرفیت را به بهانههای مختلف توسعه داده و تحت هر عنوانی فشار و تراکم را در شهر از استانداردهای خود بالا ببریم. اگر با پدیدههایی مانند آلودگی هوا و ترافیک مواجه هستیم، برای این است که ظرفیتهای زیستپذیری شهر را احصا نکردهایم. به گزارش همشهری سیدجعفر تشکریهاشمی در خصوص لایحه برنامه چهارم توسعه تهران میافزاید: روانبودن ترافیک را نمیتوان بهعنوان یک اصل مطرح شده درنظر گرفت. چرا که دنیا به این نتیجه رسیده است، هراندازه که عرضه بیشتر شود، تقاضا نیز چندبرابر بیشتر خواهد شد؛ لذا نمیتوانیم تصور کنیم با افزایش امکانات فراوان از طریق مصرف رقمهای بالا به این مهم دست یابیم. او میگوید: امروز به این نتیجه رسیدهایم که کاری کنیم مردم سفرهای حداقلی داشته باشند و آن سفرها را با حملونقل عمومی انجام دهند، بنابراین بهتر است از اصطلاح «روانی ترافیک» استفاده نشود چرا که هرگز چنین چیزی فراهم نخواهد شد. TOD بهمعنای دسترسی آسان مردم به خدمات موردنیاز در فضای پیمایش حداقلی است؛ اما تعبیر اشتباه از آن باعث ایجاد نگرانی برای مردم شده و حملونقل امروز یکی از تهدیدات جامعه شهری است. عدالت هدف نیست بلکه ارزش است؛ وظیفه ما در اینجا این است که کیفیت زندگی مردم را ارتقا دهیم.
دو شنبه 26 دی 1401
کد مطلب :
182966
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/LgvwW
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved