• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 26 دی 1401
کد مطلب : 182947
+
-

رتبه نخست کردستان در کشاورزی قراردادی

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: استان در میزان تحقق اجرای طرح کشاورزی قراردادی رتبه نخست را در کشور به‌خود اختصاص داد. به گزارش ایرنا، کردستان با ۹۱.۹۸درصد، گلستان با ۹۱.۷۹درصد، کهگیلویه و بویراحمد با ۸۶.۵۸درصد، لرستان با ۸۵.۶۰درصد و تهران با ۷۳.۳۲درصد رتبه‌های نخست تا پنجم کشت قراردادی گندم در کشور را تا تاریخ ۱۸دی سال‌جاری به‌خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به اینکه در قالب کشت قراردادی، امسال در ۲میلیون هکتار از اراضی آبی کشور گندم کشت می‌شود، ادامه داد: سهم کردستان از این میزان ۳۲هزارو۵۰۰ هکتار است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان یادآور شد: سطح قرارداد کشت قراردادی گندم آبی در کردستان، ۲۹هزارو۸۹۳ هکتار است که این میزان معادل ۹۱.۹۸درصد تحقق سهمیه درنظر گرفته شده برای استان است. اسکندری اضافه کرد: تاکنون 3945کشاورز استان در قالب 4082قرارداد در کشت قراردادی گندم آبی مشارکت دارند. در کشت قراردادی، مطابق توافق بین خریدار و کشاورز، نهاده‌های تولید از سوی خریدار تامین و در پایان فصل برداشت هزینه‌های انجام‌شده از میزان خرید تضمینی کسر می‌شود. یک میلیون و ۲۱۷هزارو۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود 5درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید