• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 25 دی 1401
کد مطلب : 182915
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/AnMx1
+
-

لزوم تمرکز بر گردشگری داخلی

رئیس جامعه هتلداران ایران به آثار منفی بحران‌های طبیعی و سیاسی و شیوع کرونا بر صنعت گردشگری کشور در 4سال اخیر اشاره کرد و گفت: پاگرفتن گردشگری ورودی زمان می‌برد و ما نمی‌توانیم بیشتر از این منتظر بمانیم. اکنون اولویت ما تمرکز و پرداختن به گردشگری داخلی است.
جمشید حمزه‌زاده درباره وضعیت صنعت هتلداری پس از کرونا و در دوران تحریم به ایرنا افزود: متأسفانه صنعت گردشگری و هتلداری در 5،4سال اخیر به‌ویژه از نوروز سال ۹۸همواره با چالش و بحران مواجه بوده است. در این مدت یا با بحران‌های طبیعی یا با مسائل سیاسی و امنیتی روبه‌رو بوده‌ایم که کرونا هم از راه رسید و در 3سال اخیر آسیب جدی به این حوزه وارد کرد.
رئیس جامعه هتلداران ایران افزود: برای برون‌رفت از مشکلات و بحران‌های صنعت گردشگری برخی از وظایف مربوط به دولت و حاکمیت است؛ البته رفع بخشی از این موانع هم به مجموعه هتلداران مربوط می‌شود. یکی از برنامه‌ها برای عبور از بحران صنعت گردشگری که اولویت ماست پرداختن به گردشگری داخلی است. به هر حال رونق و پاگرفتن گردشگری خارجی (ورودی) زمان می‌برد و ما نمی‌توانیم تا 2سال یا بیشتر منتظر بمانیم تا از این بحران‌ها کامل عبور کنیم.
وی افزود: بسیاری از هتل‌ها در سال‌های اخیر بناها و زیرساخت‌ها، تاسیسات و تجهیزات خود را بهسازی و بازسازی کرده‌اند. با هماهنگی که انجام شده است برای نخستین‌بار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بازسازی هتل‌ها به صاحبان این مجموعه‌ها تسهیلات کم‌بهره از صندوق توسعه ملی اعطا کرده است که قبلا برای هتلداران و هتل‌سازان امکان‌پذیر نبود.
رئیس جامعه هتلداران ایران در مورد سیاست‌های تشویقی برای جذب گردشگر گفت: برای افراد و مؤسسات تأثیرگذار در جذب گردشگر بیشتر و رونق گردشگری داخلی تخفیف‌های قابل‌توجه درنظر گرفته شده است. یک بخشی هم به‌عنوان سفرهای اعتباری در هتل‌های بزرگ کشور راه‌اندازی شده که سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ می‌توانند با هتل‌ها قرارداد بسته و هزینه سفر و هتل را به‌صورت اعتباری و اقساطی بدون افزایش قیمت طی 3 تا ۶‌ماه  بپردازند.
حمزه‌زاده توضیح داد: یکی از اقدامات ارزشمند در یک‌سال گذشته بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ۱۸است. برخی از فعالان صنعت گردشگری از این بند استفاده کرده‌اند باید اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود تا همه اجزا و ارکان حوزه گردشگری ازجمله هتلداران و هتل‌سازان از آن استفاده کنند.
وی به جایگاه مشورتی جامعه هتلداران ایران به‌عنوان یک تشکل ملی حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: در زمینه‌های حقوقی، مالی، سرمایه‌ای و فنی به اعضا مشورت می‌دهیم؛ مثلا در خرید تجهیزات و تاسیسات و وسایل استاندارد به سرمایه‌گذار هتل‌ساز مشاوره می‌دهیم تا با خرید کالای مرغوب و مناسب، هزینه‌های ساخت هتل کاهش یابد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید