• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 9 خرداد 1397
کد مطلب : 18279
+
-

اعلام جزئیات مراسم سالگرد ارتحال امام‌ره

گزارش
اعلام جزئیات مراسم سالگرد ارتحال امام‌ره

مراسم بیست‌ونهمین سالگرد بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود. محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در نشست خبری روز سه‌شنبه خود گفت: مراسم روز 14خرداد از ساعت17:30 آغاز می‌شود و در پایان مراسم، رهبر معظم انقلاب به ایراد سخن می‌پردازند.

بنا به توضیحات انصاری، رئیس‌جمهور و یادگار امام به‌دلیل رعایت زمان و کوتاه شدن زمان مراسم سخنرانی نخواهند کرد. همچنین در مراسم امسال به‌علت ماه رمضان از هیچ مهمان خارجی‌ای حاضر پذیرایی نخواهد شد. او با بیان اینکه در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام دست وحدت، برادری و همدلی در دست یکدیگر می‌گذاریم، تصریح کرد: «امروز یادگاران امام برای ملت ایران یک ذخیره و عطیه الهی است. شاید همانگونه که به عظمت و بزرگی امام واقف نشده‌ایم، به عظمت و بزرگی یادگاران امام و بیت امام هم واقف نشده‌ایم.» انصاری گفت: ما اگر می‌خواهیم زنده و سربلند باشیم به فرموده رهبری باید باور داشته باشیم که امام همتا ندارد. همه در ظل مکتب امام هستیم و این انقلاب بدون نام و نشان امام رسمیت ندارد. در کلام دیگر می‌فرمایند «درصورت پیمودن این راه می‌توانیم به حیات طیبه برسیم». بعضی‌ها به غلط القا نکنند که دیگران درصدد امام بدلی هستند که می‌خواهد همسنگ و همتای امام باشد. تعبیر امام بدلی اهانت به امام است.

رهبر بزرگوار ما می‌فرمایند بدون نام و نشان امام هیچ هدفی از ما در دنیا رسمیت پیدا نمی‌کند. رهبری در کلام دیگری می‌فرمایند روزی که شهید صدر فرمود در خمینی ذوب شوید همچنان که خمینی در اسلام ذوب شده، صحت راه آن روز، شخص امام بود؛ چرا که در آن زمان نه جمهوری اسلامی بود و نه قانون اساسی و نه نظام.

در شیپور ناتوانی ندمیم

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه امروز همه کفر در برابر همه ایمان ما ایستاده است، افزود: خط روشن امام اطاعت بی‌چون و چرا از رهبری، حفظ وحدت، اعتقاد راسخ به نصرت الهی و خودباوری و تکیه به بلوغ مردم و ایستادگی در برابر استکبار است. باید غده‌های چرکین کینه‌ورزی و اختلاف‌افکنی را از میان خودمان بیرون کنیم و عینک‌های بدلی را از چشم‌مان دور کنیم که یکی را سیاه و یکی را سفید نبینیم و به همه احترام بگذاریم؛ و در شرایطی که دولت برخاسته از رأی بالای مردم با انباشتی از مشکلات گذشته و تحریم‌ها روبه‌روست، به جامعه امید بدهیم و در شیپور ناتوانی ندمیم و دشمنان را خوشحال نکنیم. یادمان نرود امام در روزی که بعضی نمایندگان از تریبون رسمی مجلس سخنانی را علیه دولت وقت و سیاست خارجی ارائه دادند، با فریاد رسا فرمودند :«سخنان شما همان سخنانی است که از صدای اسرائیل بیرون می‌آید.»

این خبر را به اشتراک بگذارید