• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 22 دی 1401
کد مطلب : 182691
+
-

کالسکه بچه و والدین

فرهنگ و زندگی
کالسکه بچه و والدین

مهتاب خسروشاهی

احتمالا از این به بعد، والدین هم، همراه کودکان سوار کالسکه آنها خواهند شد! چراکه دیگر کالسکه وبال گردن نیست و به‌صورت خودکار می‌تواند حرکت کند؛ حتی در سربالایی‌ها!
شرکت استارت‌آپی لوازم کودک Gluxkind، که شرکتی کانادایی است، کالسه هوشمند Ella را در نمایشگاه CES معرفی کرد. این نمایشگاه که در شهر لاس‌وگاس ایالات‌متحده برگزار می‌شود، هر سال پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در ساخت وسایل لوازم‌خانگی را به معرض نمایش می‌گذارد.
کالسکه هوشمند Ella، برپایه فناوری‌های به‌کار گرفته شده در ساخت خودروهای خودران و ربات‌های هوشمند ساخته شده است. این کالسکه مجهز به سیستم دو موتوره برای بالا رفتن در سربالایی و ترمز خودکار در سراشیبی است. علاوه براینکه برای پیاده‌روی در مسیر مستقیم نیز قابلیت تنظیم خودکار را داراست. Ella مانند یک خودروی تسلا، دارای سیستم Autopilot یا تنظیم خودکار بوده و با کمک این سیستم و حسگرها می‌تواند اشیاء اطراف خود را شناسایی کند. درواقع این سیستم‌ها مانند چشم و دست اضافی عمل می‌کند و فقط وظیفه مراقبت حین حرکت را عهده‌دار نیست. اگر داخل کالسکه کودک نباشد، می‌توان این کالسکه را با هندزفری هدایت کرد.
شرکت Gluxkind برای والدینی که نگران استفاده از این کالسکه هستند، فیلمی آموزشی در یکی از پلتفورم‌های معروف قرار داده است. نکته این فیلم، ترمز خودکار کالسکه در سرازیری است؛ وقتی که والدین کالسکه را برای برداشتن عروسک رها شده کودک در سرازیری، رها کرده‌اند. در فیلمی دیگر، کالسکه خالی، کنار خانواده‌ای که کودک را در آغوش گرفته‌اند، حرکت می‌کند. اگرچه این امکانات در این کالسکه کاملا وجود دارند، اما هنوز هم سازندگان آن معتقدند عملکرد خودکار این کالسکه هنوز برای استفاده، کاملا کافی نیست. به این دلیل که در خودروهای خودکار، حواس راننده حین رانندگی، تضمین‌کننده عملکرد مناسب سیستم خودکار است. برای آرام کردن کودک، دستگاه صوتی داخل کالسکه تعبیه شده تا موسیقی آرام پخش شود. علاوه براینکه Ella مجهز به صندلی خودرو، کودک و نوپاست.
آن هاتگر، مدیر ارشد اجرایی شرکت استارت‌آپی Gluxkind می‌گوید: «Ella برپایه تجربه‌ خود ما به‌عنوان والدین، طراحی شده است و امیدواریم با تکمیل نواقص آن، در سال 2023میلادی آن را به بازار ارائه کنیم.»  امکان پیش‌خرید این کالسکه 16.60کیلوگرمی با پرداخت 3300هزار دلار میسر است. براساس زمان‌بندی اعلام شده توسط شرکت سازنده، این کالسکه در ماه آوریل 2023میلادی(فروردین- اردیبهشت 1402) به بازار ارائه خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید