• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 22 دی 1401
کد مطلب : 182608
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjlL2
+
-

تهران برفی، بدون یخ‌زدگی

13هزار نیروی خدمات شهری و 1500دستگاه ماشین‌آلات مخصوص، پیش و همزمان با آغاز بارش برف معابر تهران را برای تردد مناسب شهروندان آماده کردند

گزارش2
تهران برفی، بدون یخ‌زدگی

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

شاید خیلی از شهروندان تهرانی دیروز صبح با دیدن کوچه سپیدپوش شده، تعجب کردند. آنهایی که مسیر اداره، دانشگاه و مغازه را هم در پیش گرفتند، در انتظار ترافیک‌های سنگین و دیر به دیر آمدن وسایل حمل‌ونقل عمومی ازجمله اتوبوس‌ها بودند. اما پایتخت بدون تعارف در برابر بارش برف، غافلگیر نشد. البته که نمی‌توان انتظار داشت همزمان با بارش پربار برف و کاهش دما، همه خدمات شهری همچون دیگر روزها باشد. در عین حال با آمادگی و فعالیت بیش از 13هزار نیروی خدمات شهری و صدها ماشین‌آلات برف‌روب از سه‌شنبه‌شب، معابر و شریان‌های اصلی تهران، دیروز ترافیک غیرمنتظره و غیرعادی نداشتند.
به‌گزارش همشهری، نکته قابل توجه دیروز، افزایش بسیار زیاد کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی بود. به‌گونه‌ای که در برخی از مسیرها کرایه‌ها نسبت به دیگر روزها تا دوبرابر زیاد شد. مریم صداقت‌گویان، شهروند ساکن در منطقه یک در تماس با همشهری گفت: «مسیری که قبلا با تاکسی اینترنتی، از دانشگاه آزاد تهران- مرکز در سوهانک تا خیابان انقلاب نهایتا حدود 90هزار می‌رفتم، ساعت 12روز چهارشنبه باید 210هزار تومان پرداخت می‌کردم. من هم قید سفر با تاکسی اینترنتی را زدم و خودم را به ایستگاه متروی قائم رساندم و با مترو به راحتی به مقصد رسیدم. تصمیم گرفتم از این به بعد همین کار را بکنم.» یک‌راننده تاکسی اینترنتی هم در گفت‌وگو با همشهری بیان کرد: «دیروز برای مسیر کرج تا پونک، درخواستی با قیمت 380هزار تومان آمد. قبول نکردم. دوباره پیام درخواست همان متقاضی آمد که قیمت به 450هزار تومان افزایش یافته بود. بله، دیروز قیمت‌ها بالا بود که راننده‌ها انگیزه بهتری برای خدمت‌رسانی داشته باشند.» شهروند دیگری از بالا رفتن نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی در زمان‌های خاص گلایه دارد و به همشهری گفت: «چرا در زمان طرح زوج و فرد از جلوی درب منازل یا بارش باران و برف، نرخ‌ها اینقدر بالا می‌رود. خب معلوم است که وضعیت سفر در شهر به‌هم می‌ریزد و در این اوضاع و احوال فشار بیشتری به مترو و اتوبوس وارد می‌شود. بهتر است تاکسی‌های اینترنتی، یک‌طرفه به قضیه نگاه نکنند. یعنی هم مراعات حال راننده‌ها را بکنند، هم مراعات شهروندان و هم کلا وضعیت سفر و ترافیک در شهر.»

کدام بزرگراه‌ها پرترافیک بودند؟
در نخستین ساعات صبح دیروز، با اوج گرفتن سفرهای درون شهری، مثل هر روز دیگر، برخی از بزرگراه‌های پایتخت ترافیک سنگینی داشتند؛ اگرچه در برخی محدوده‌ها حجم ترافیک نسبت به روزها دیگر بیشتر بود. در همین ارتباط سرهنگ اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «صبح روز چهارشنبه، بار ترافیکی در محورهای شمالی و بزرگراهی مثل بزرگراه‌های شهید همت، حکیم و بلوار ارتش سنگین بود. ضمن اینکه بزرگراه شهید بابایی از ورودی بزرگراه شهید صیاد شیرازی در مسیر شرق به غرب ترافیک سنگینی داشت.» به‌گفته او ترافیک در خیابان شهید باهنر، میدان شهید باهنر، دزاشیب و کامرانیه نیز در منطقه یک به‌شدت سنگین بود. سرهنگ شریفی با اشاره به اقدامات شهرداری برای شن و نمک‌پاشی در معابر شهر گفت: «از صبح کار شن‌پاشی انجام شده و یخ‌زدگی در معابر نداشته‌ایم.» او همچنین در توصیه‌ای به رانندگان و شهروندان گفت: «رانندگان در مسیرهایی که لازم است، حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند و سوخت کافی نیز به همراه داشته باشند. ضمن اینکه حتما از سالم بودن بخاری و برف پاک‌کن خودروی خود مطمئن شوند. با توجه به برودت هوا و بارش برف شهروندان تا حد ممکن از تردد غیرضروری خودداری کرده و درصورت ضرورت، با چراغ روشن رانندگی کنند.»

آماده‌باش تمام نیروها
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران نیز درخصوص بارش برف و معابر شهر گفت: «از سه‌شنبه شب تمام نیروی خدمات شهری در مناطق ۲۲گانه تهران به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.» علیرضا جعفری با بیان اینکه معابر شن و نمک‌پاشی شدند و مخازن شن و نمک نیز تکمیل هستند، افزود: «نیروهای ما با هماهنگی پلیس راهور هر کجا که نیاز باشد وارد عمل می‌شوند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید