• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 20 دی 1401
کد مطلب : 182403
+
-

نام بارسلونا، شهرت اتلتیکو

ژاوی یاد گرفته با مدل بازی دفاعی هم پیروز شود

نام بارسلونا، شهرت اتلتیکو

بارسلونا با پیروزی بر اتلتیکو‌مادرید و با توجه به شکست رئال در هفته16مقابل ویارئال با 3‌امتیاز اختلاف در صدر جدول لالیگا ماند تا در آستانه مسابقات سوپرجام اسپانیا که از فرداشب در عربستان آغاز می‌شود از لحاظ روحی بر رقیب برتری داشته باشد. ژاوی برای این برد یک بر صفر بارسایی بازی نکرد و ایتالیایی برد. در غیاب لواندوفسکی محروم که زیر 90دقیقه در هر بازی لالیگایی برای بارسا گل می‌زد، بارسلونا به اعتراف خود ژاوی و سیمئونه خوب بازی نکرد اما خوب برد. تیم او در بازی با اسپانیول شبیه بارسا بود اما نبرد، در این بازی شبیه اتلتیکوی سیمئونه یا یوونتوس آلگری بود و مثل خود آنها به پیروزی رسید. ژاوی درباره این برد گفت: «خوشحال است که تیمش یاد گرفته، می‌شود خوب بازی نکرد اما پیروز شد.» خورخه مونروس (خبرنگارالچرینگیتو) خطاب به سرمربی اتلتیکو گفت: «آهای سیمئونه؛ دیدی چه دردی دارد تیم حریف یک گل بزند و همگی به دفاع بروند؟ غم بعد از آن همه تلاش و پوچی را حس کردی؟ این همان کاری بود که تو چندین سال است انجام داده‌ای و همان بلا را حالا ژاوی بر سرت آورده!»
    بارسلونا پس از 16‌بازی در لالیگای این فصل، 12‌کلین شیت ثبت کرده درحالی‌که فصل گذشته در طول فصل 11‌کلین‌شیت ثبت کرده بود.
    بارسلونا در این فصل لالیگا در ۱۶‌بازی تنها ۶‌گل دریافت کرده که کمترین میزان گل خورده بین تیم‌های 5‌لیگ اصلی اروپایی است. پس از بارسلونا، یوونتوس با 7‌گل خورده در 17‌بازی، رکورددار بهترین خط دفاعی میان 5‌لیگ معتبر اروپاست.
    اتلتیکو‌مادرید بازی را با ۲۰‌شوت به سمت چارچوب به پایان رساند که بالاترین رکورد آنها در یک‌بازی لالیگا بدون گلزنی مقابل بارسلونا از فصل 04-2003است.
    بارسلونا در این فصل لالیگا، وقتی نخستین گل را به ثمر رسانده، شکست نخورده است. به‌عبارت ساده‌تر، بارسا فقط در ال‌کلاسیکو مقابل رئال موفق نشد گل اول را بزند و به همین دلیل شکست خورد.
    گل دقیقه22 دمبله نخستین گل بارسلونا در ورزشگاه متروپولیتانو پس از گلزنی مسی در سال 2019بود. اتلتیکو 2‌بازی قبلی را بدون گل خورده از بارسا برده بود.
    ژائو فلیکس هشتمین بازی‌اش مقابل بارسلونا را هم بدون هیچ دستاوردی به پایان رساند؛ 8بازی، بدون گل زده یا پاس‌گل.
    گاوی به دومین بازیکن جوان تاریخ لالیگا تبدیل شد که به ۵۰‌بازی در لالیگا می‌رسد و فقط ایکر مونیاین از او جلوتر است.
    دمبله برای اولین‌بار از مارس تا آوریل 2021در بازی‌های پشت سر هم موفق به گلزنی شده است.
    امتیازات بارسلونا پس از 16‌بازی لیگ (‌48‌امتیاز ممکن)؛ 19-18(والورده/ 34‌امتیاز)، 20-19(والورده/ 35امتیاز)، 21-20(کومان/ 28امتیاز)، 22-21(کومان و ژاوی/ 24امتیاز) و 23-22(ژاوی/ 41‌امتیاز).

محرومیت دو کشتی‌گیر

در اواخر مسابقه طبق معمول مدافع خشن اتلتیکو در متن یک درگیری‌ فیزیکی بود. در یکی از این صحنه‌ها ساویچ با فران تورس گلاویز شدند و کشتی گرفتند و هر دو کارت قرمز دریافت کردند. حالا شنیده می‌شود طبق قوانین لالیگا ممکن است این دو بازیکن دچار محرومیت‌های سنگینی شوند. درصورتی که کمیته مسابقات درگیری فران و ساویچ را به‌عنوان حمله خشن طبقه‌بندی کند، مجازات هر دو بازیکن از ۴ تا ۱۲ مسابقه خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید