• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 18 دی 1401
کد مطلب : 182237
+
-

برگزاری کنفرانس دیپلماسی و معضلات ‌مرزی محیط‌زیست

وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: با هدف رسیدگی به مسائل و معضلات زیست‌محیطی فرامرزی کشور، این وزارتخانه نخستین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست‌محیطی را برگزار می‌کند.
بر همین اساس، مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه پس از برقراری هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های متولی حوزه مسائل زیست‌محیطی و مراکز مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی کشور، کنفرانس مزبور را در 4 حوزه «تغییرات آب و هوایی»، «توفان‌های گردوغبار»، «رودخانه‌های مرزی»، «منابع آب مشترک» و «آلودگی‌های دریایی» در تاریخ بیستم دی‌ماه۱۴۰۱ برگزار می‌کند.
وزارت امور خارجه اعلام کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این رویداد، توسعه دیپلماسی زیست‌محیطی با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی، بررسی چالش‌های فرامرزی زیست‌محیطی و شناسایی راهکارهای مقابله با آنهاست.وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرده است ابتکار مزبور، زمینه هم‌افزایی و مشارکت حداکثری تمامی دستگاه‌های دولتی و مراکز دانشگاهی کشور را در راستای هدف یادشده فراهم آورد. ‌در برگزاری این کنفرانس، سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزارت نیرو، وزارت نفت و سازمان هواشناسی کشور مشارکت خواهند داشت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید