• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 181948
+
-

اولین بازی بزرگ سال

اولین بازی بزرگ سال

امشب یک مسابقه جذاب دیگر در لیگ برتر در پیش است؛ جدال چلسی با منچسترسیتی. پس از تساوی آرسنال و نیوکاسل حالا سیتیزن‌ها دنبال کم کردن فاصله 7امتیازی با آرسنال صدرنشین هستند. حواس باشگاه چلسی بیشتر به خرید بازیکنان جدید در پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی پرت است. گفته می‌شود توافق نهایی بر سر انتقال انزو فرناندس، پدیده جام جهانی از بنفیکا به این باشگاه با دستمزد حداقل سالی 10میلیون پورو و پرداخت 127میلیون به باشگاه پرتغالی صورت گرفته است. ریورپلاته آرژانتین نزدیک به 34میلیون یورو از این انتقال سود خواهد کرد. با آمدن او، کانته یا جورجینیو یا هر دو که در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد، می‌توانند بروند تا خط هافبک چلسی کامل شود. دکلان رایس هم البته هنوز گزینه خرید است و ممکن است با 70میلیون یورو از وستهم خریداری شود و به تیم محبوبش برگردد. چلسی یک بازیکن دیگر را هم می‌خواهد و قصد دارد مودریک را از آرسنال هایجک کند و از شاختاردونتسک با قیمت بالاتری بخرد. آرسنال 50میلیون برای این بازیکن می‌دهد اما سر کیسه چلسی شل‌تر است. منچسترسیتی هم دربه‌در دنبال جذب لیائو از میلان است تا تیم خود را پرتغالی‌تر از قبل کند. هم‌اکنون برناردو سیلوا، کانسلو و روبن دیاز پرتغالی در این باشگاه عضویت دارند و ممکن است لیائو هم به جمع هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی پرتغال، بپیوندد. پیشنهاد سیتی معاوضه این بازیکن با جک گریلیش است که مورد پذیرش میلان قرار نگرفته. مدیران منچسترسیتی با پدر لیائو به توافق رسیده‌اند اما این کافی نیست. پل تیرنی دیدار منچسترسیتی و چلسی را قضاوت خواهد کرد.
    جدا از شکست اخیر در جام اتحادیه، چلسی در 2‌بازی آخر خانگی خود مقابل سیتی در لیگ برتر بازنده بوده.
    هر 2 دیدار فصل گذشته لیگ بین 2‌تیم به سود سیتی تمام شد. تنها یک‌بار از دسامبر2009تا سپتامبر2010، من‌سیتی 3‌بازی پیاپی لیگی را از چلسی برده بود.
    نبرد منچسترسیتی و چلسی در 10‌بازی اخیر برنده داشته و با نتیجه تساوی به پایان نرسیده است. منچسترسیتی 7بازی را برده و 3بازی را باخته که این تعداد برد به‌اندازه بردهای آنها در 25بازی قبل‌تر است که 7برد، 4تساوی و 14شکست مقابل چلسی به‌دست آورده بودند.
    پپ در 34باری که با تیمش به لندن سفر کرده، تنها 7بار بازنده بوده؛ 22برد و 5تساوی. 3شکست از این 7شکست مقابل چلسی رقم خورده و 4شکست مقابل تاتنهام ثبت شده است. هیچ تیم دیگر لندنی موفق به شکست گواردیولا در پایتخت انگلیس نشده است. اگر چلسی امشب ببرد، با رکورد تاتنهام برابری می‌کند.
    از زمان باخت یک بر صفر به ساندرلند در نخستین مسابقه سال2012تاکنون پیش نیامده که من‌سیتی در نخستین بازی سال نو خود امتیازی از دست بدهد. آنها هر 10بازی اخیر خود در نخستین مسابقه سال نو را برده‌اند. اتفاقا سومین سال پیاپی است که سیتی نخستین مسابقه سال خود را در لندن برگزار می‌کند. آنها 2‌سال پیش 2بر یک آرسنال را بردند و سال گذشته 3بر یک چلسی را شکست دادند.
    ارلینگ هالند با 2‌گل دیگر تعداد گل‌هایش را در این فصل لیگ به رکورد 23گل محمد صلاح و سون هیونگ مین که فصل گذشته آقای گل لیگ شدند می‌رساند. نرخ گلزنی مهاجم نروژی 1.32گل در هر مسابقه است. او در هر 3بازی، 4گل در لیگ برتر می‌زند. هالند تنها به 11گل نیاز دارد تا رکورد 32‌گل محمد صلاح در یک فصل لیگ برتر را بشکند. هنوز 22بازی برای ثبت این رکورد باقی مانده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید