• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 181929
+
-

مسی می‌ماند

نشانه‌هایی از فرانسه، اسپانیا، آرژانتین و عربستان برای تمدید قرارداد

مسی می‌ماند

ناصر الخلیفی بارها نشان داده بازیکنی را که قراردادش تمام‌شده هم آزاد نمی‌کند. درحالی‌که تنها 6ماه تا پایان قرارداد لیونل مسی باقی مانده، شنیده می‌شود رئیس باشگاه فرانسوی با این ستاره آرژانتینی بر سر تمدید 2‌ساله قرارداد به توافق دست یافته. مسی آزاد است همین حالا تیم آینده خود را معرفی کند و در تابستان به‌طور رایگان جدا شود اما مالک قطری کسی نیست که چنین اجازه‌ای بدهد. خلیفی تابستان گذشته امباپه را که دوست داشت به مادرید برود، در پاریس نگه داشت و حالا نوبت مسی است که بماند. فصل اول حضور مسی در پاری‌سن ژرمن چندان رضایت‌بخش نبود اما او در این فصل در 13‌بازی لیگ‌یک، 7‌گل و 10‌پاس‌گل ثبت کرده و در جام جهانی هم درخشیده و قهرمان جهان شده است.
مسی پس از مدتی طولانی استراحت، به‌عنوان آخرین بازیکن جام‌جهانی که به باشگاهش برمی‌گردد، سرانجام رضایت داد از دیروز در تمرینات پی‌اس‌جی شرکت کند. مسی در بازی جمعه‌شب جام حذفی مقابل شاتورو هم حضور نخواهد داشت. او بدون سروصدا به فرانسه برگشت؛ جایی که مردم دل خوشی از آرژانتین و رفتار بازیکنانش پس از قهرمانی در ضربات پنالتی مسابقه فینال ندارند. امباپه هم از او دلگیر است. این دو در مسابقه فینال پس از گلزنی مشت‌شان را به سمت هم گره کردند. وقتی امیلیانو مارتینس عروسک لاک‌پشت نینجا با صورتک امباپه را در جشن قهرمانی در دست گرفته بود، مسی یک‌متر آن‌طرف‌تر داشت می‌خندید. توافق کاپیتان آرژانتین با پاریسی‌ها در آینده امباپه هم تأثیر دارد؛ اگر او بماند، مهاجم فرانسوی می‌رود، احتمالا به مقصد رئال مادرید. خود امباپه به دوستان خبرنگارش اطلاع داده که قراردادش به‌گونه‌ای تنظیم شده تا بتواند در تابستان2024جدا شود.
نشانه‌های دیگری از تمدید قرارداد مسی وجود دارد. با اینکه سایت اسپرت عربستان مدعی شده باشگاه الهلال پیشنهاد دستمزد سالانه 500‌میلیون یورور را به خورخه مسی (پدر ستاره آرژانتینی) داده تا لیونل مسی را راضی کند که به این باشگاه بیاید، رئیس باشگاه رقیب خلاف این را گفته است. مصلی المعمر، رئیس النصر گفته: «الهلال پیشنهاد هنگفتی برای جذب لیونل مسی داد ولی متأسفانه خبر آمد که او می‌خواهد با پی‌اس‌جی 2‌ساله تمدید کند.»
چیزی که واضح به‌نظر می‌رسد این است که بازگشت او به بارسلونا در تابستان آینده غیرممکن است. مسی یا در پاریس می‌ماند یا با گران‌ترین قرارداد تاریخ در ازای دستمزد سالی 500میلیون یورویی به الهلال عربستان می‌رود. سابقه نشان داده که او و پدرش علاقه زیادی به پول دارند و از این موقعیت‌ها نمی‌گذرند. مسی و رونالدو هر دو سابقه فرار مالیاتی و محکومیت در دادگاه‌های اسپانیا را دارند. بارسلونا نمی‌تواند از لحاظ مالی او را راضی کند؛ خصوصا اینکه هنوز کدورت‌هایی از قبل بین دو طرف باقی مانده است.
اگرچه پاریس همیشه مطمئن بوده است که مسی پس از سال ۲۰۲۳ در تیم باقی خواهد ماند و تمایل آشکاری از سوی ستاره آرژانتینی برای تمدید وجود دارد، اما پاریس معتقد است که هیچ توافق شفاهی وجود ندارد. احتمال می‌رود تمدید مسی با پاری‌سن‌ژرمن در هفته آینده نهایی شود. هنوز هیچ جلسه رسمی برای بررسی جزئیات برگزار نشده است.

هواداران آرژانتینی حاضر در دیدار بروکلین نتز و سن آنتونیو اسپرز در رقابت‌های NBA، هنگامی که متوجه حضور کیلیان امباپه در سالن شدند شعار معروف آرژانتین که در طول رقابت‌های جام‌جهانی به نوعی به سرود رسمی این تیم تبدیل شده بود را سر دادند و یاد و خاطره شکست تلخ تیم ملی فرانسه در دیدار فینال را به یاد این بازیکن آوردند تا او حتی در دوران تعطیلاتش هم از کری‌خوانی هواداران این تیم برای خودش در امان نباشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید