• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 14 دی 1401
کد مطلب : 181818
+
-

درخشش در آبی عمیق

فرهنگ و زندگی
درخشش در آبی عمیق

دختران کشورمان، با موفقیت‌هایشان، نه فقط در زمین، که حالا در عمق دریاها، چشم‌های ما را خیره می‌کنند و در عرصه‌های جدیدی نام کشورمان را پرآوازه می‌کنند.
در ادامه درخشش زنان سرزمین‌مان، اعضای تیم بانوان غواصی آزاد ایران، در مسابقات جام جهانی، موفق به رکوردشکنی شدند و در چند رشته، به موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای دست پیدا کردند.
به‌گزارش ایرنا، اعضای تیم ایران که برای نخستین بار در مسابقات جهانی غواصی آزاد در شهر کاش شرکت کرده بودند، موفق به ثبت رکورد در رشته‌های «بدون فین به عمق ۳۰متر» و رشته «مونوفین عمق ۳۵متر» و رشته «فری ایمرشن با عمق ۳۶متر» شدند.
در جریان این رقابت‌ها که زیرنظر فدراسیون جهانی CMAS برگزار شد، سمیرا کمالفرد با ثبت 2 رکورد ملی در رشته‌های «بدون فین به عمق ۳۰متر» و رشته «مونوفین عمق ۳۵متر» به‌عنوان نفر اول ایران در رنکینگ‌های جهانی فدراسیون جهانی قرار گرفت.
در این رقابت‌ها فاطمه صادری غوص بسیار خوب ۴۷متر را اجرا کرد و مژگان شکوری هم عمق ۳۰متر در رشته فین دوتایی را به ثبت رساندند.
در ادامه رقابت‌های مسابقات جام جهانی غواصی آزاد، مژگان شکوری در رشته فری ایمرشن (غواص با حبس نفس و با کشش طناب به سمت عمق رفته و بازمی‌گردد) با عمق ۳۶متر به رکورد ملی دست پیدا کرد.
شکوری بعد از پشت سر گذاشتن کمپ‌های تمرینی و آمادگی کامل در مسابقات جام جهانی CMAS در شهر کاش ترکیه حاضر شد اما به دلایل فنی موفق به ثبت رکورد ملی نشده بود اما دی ماه سال‌جاری موفق به ثبت جهانی رکورد ملی ۳۶متر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید