• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 8 خرداد 1397
کد مطلب : 18154
+
-

تشکیل کارگروه برای نجات بازار وکیل شیراز


عضو شورای شهر شیراز اعلام کرد: کارگروه مشترکی برای بررسی مشکلات بازار وکیل شیراز با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود تا شرایط فیزیکی این بنای تاریخی بهبود یابد.

علی ناصری، پس از بازدید اعضای شورای شهر شیراز از بازار تاریخی وکیل به خبرگزاری مهر گفت: در جریان این بازدید مقرر شد کارگروه مشترکی از نمایندگان دستگاه‌ها تشکیل شده و مشکلات و مسائل مربوط به بازار در کمیسیون بررسی و براساس اولویت برای رفع آنها اقدام شود.

او افزود: شهر شیراز با توجه به قابلیت‌های فراوانش می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری در حوزه‌های مختلف ازجمله توریسم سلامت، مذهبی و ادبی موفق باشد؛ از این رو، ضروری است از تمام ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده کنیم.

او با بیان اینکه برای جذب توریست باید شرایط را فراهم کرد، افزود: یکی از اقداماتی که می‌توان در این بخش انجام داد، حفظ بافت و آثار تاریخی شهر شیراز است که بر این اساس حفظ و نگهداری از بازار وکیل به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر شیراز در دستور کار است.

این عضو شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه حفظ و نگهداری از بازار و مسجد وکیل به مشارکتهمه دستگاه‌ها نیاز دارد، گفت: ضروری است شهرداری، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمات‌رسان ازجمله برق، گاز، آب و مخابرات با مشارکت یکدیگر برای نگهداری از این بنای باارزش اقدام کنند.

بازار وکیل شیراز یکی از آثار دوره زندیه است که به فرمان کریم‌خان زند ساخته شد. این بازار که با شماره۹۲۴ در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تاریخی کشور به شمار می‌رود. این بازار هم‌اکنون نیز دارای رونق است و نه‌تنها در حوزه کسب‌وکار بلکه در بخش گردشگری نیز هر سال شاهد انبوهی از گردشگران خارجی است که برای بازدید به این بازار تاریخی شیراز می‌آیند.

این خبر را به اشتراک بگذارید