• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 8 دی 1401
کد مطلب : 181354
+
-

ایران روی کمربند غبارآلود

یک استاد دانشگاه گفت: بخش عمده‌ای از ذرات آلاینده بومی است و بخش دیگر به‌علت سیاست‌های غلطی است که به خشک‌شدن کشور منجر شده است. ناسا نقشه‌ای منتشر کرده که نشان‌دهنده یک کمربند غبارآلود روی کره زمین است که از چین تا شمال آفریقا امتداد پیدا کرده و از نظر آلاینده ۲.۵میکرون در شرایط نامطلوبی قرار دارد. ایران هم روی این کمربند واقع شده است.
یوسف حجت افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل تولید و انتشار ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون، عوامل طبیعی هستند. این روزها حتی در مناطقی که هیچ فعالیت انسانی انجام نمی‌شود، مثل اتوبان کاشان، هوا از نظر ذرات معلق بسیار آلوده است و میدان دید با تهران فرق زیادی ندارد.
سرپرست اسبق معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نقش خودروهای بنزینی در آلودگی هوا گفت: برخلاف تصور بعضی از کارشناسان که فکر می‌کنند آلودگی هوا ریشه در معاینه فنی، استاندارد خودرو و بنزین دارد، علت اصلی آلودگی هوا، تردد بیش از حد خودروهای سواری است.
حجت در پاسخ به این پرسش که گوگرد موجود در هوای تهران ناشی از مازوت‌سوزی است یا خیر، گفت: در هیچ‌یک از نیروگاه‌های تهران مازوت سوزانده نمی‌شود. گوگرد عمدتا در شرایط پاک قرار دارد و آلودگی قابل‌توجهی ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید