• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 8 دی 1401
کد مطلب : 181294
+
-

رامین- دانیال؛ معاوضه‌ای به سود سپاهان

رامین رضاییان بهترین ایرانی لیگ در فصل جاری است. آمار او دقیقا مشابه آمار دانیال اسماعیلی‌فر در فصل گذشته است اما آمار دانیال شبیه خودش نیست

رامین رضاییان این هفته را هم با یک پاس گل و یک امتیاز عالی در بازی با نفت مسجدسلیمان سپری کرد تا همچنان بهترین مدافع راست لیگ و البته یکی از بهترین بازیکنان فصل 22 لیگ برتر باشد. رامین که با گلزنی در مقابل ولز، جام‌جهانی را با خاطره خوبی به پایان رساند، در بازگشت دوباره به لیگ برتر نیز همچنان موفق عمل کرد و این هفته با یک پاس گل آمارش را در 13هفته گذشته به 3گل و 3پاس گل رساند. جالب است که فصل گذشته هم مدافع راست سپاهان تا این مقطع از فصل دقیقا همین آمار را در اختیار داشت! او دانیال اسماعیلی‌فر بود که امسال در پرسپولیس هنوز هیچ گلی نزده و رامین را موفق‌تر و تأثیرگذارتر از خودش می‌بیند. ظاهرا جابه‌جایی مدافعان راست بین 2تیم پرسپولیس و سپاهان تا این مقطع به سود اصفهانی‌ها تمام‌شده است.

  سپاهان؛ بهشت مدافعان راست
رامین رضاییان فصل گذشته در تعطیلات زمستانی از قطر بازگشت و یک نیم‌فصل برای پرسپولیس بازی کرد. عملکرد او در تیم یحیی بد نبود اما حاشیه‌هایش -به‌خصوص یک مصاحبه تلویزیونی عجیب- باعث جدایی او از سرخپوشان شد. او به سپاهان پیوست و در همان نخستین هفته دروازه استقلال را باز کرد تا فصل را به خوبی آغاز کند. در ادامه، 2گل دیگر مقابل هوادار و تراکتور و همچنین 3پاس گل مقابل گل‌گهر، هوادار و نفت مسجدسلیمان این بازیکن را به آمار تأثیرگذاری روی 6گل سپاهان رساند تا از این لحاظ بالاتر از مغانلو (4)، ریگی (3)، احمدزاده (3) و سلمانی (3) بهترین بازیکن تیمش باشد. رضاییان در سایت متریکا نیز جایگاه بسیار خوبی در جدول بازیکنان دارد. میانگین امتیازات او تا این مقطع از فصل 7.25بوده و فقط ریکاردو آلوز (تراکتور) را بالاتر از خودش می‌بیند. به این ترتیب آلوز پرتغالی تا این مقطع بهترین بازیکن لیگ بوده و رضاییان هم با حضور در رتبه دوم بهترین بازیکن ایرانی لیگ هم‌اکنون محسوب می‌شود.

  سقوط 26پله‌ای دانیال
تمامی آمارها و رتبه‌هایی که رضاییان تا امروز برای خودش دست‌وپا کرده، دقیقا فصل گذشته هم توسط دانیال اسماعیلی‌فر به‌دست آمده بود. دانیال سال گذشته با حضوری درخشان در پست مدافع راست سپاهان تا هفته سیزدهم به 3گل و 3پاس گل رسیده بود و برترین بازیکن لیگ محسوب می‌شد. اگر رامین امروز یک پرتغالی را بالاتر از خودش می‌بیند، دانیال همین یک مزاحم را هم نداشت و تا این مقطع از فصل گذشته به تنهایی برترین بازیکن لیگ از نگاه متریکا محسوب می‌شد. البته در ادامه فصل آمارهای او کمی افت کرد اما در پایان فصل نیز با 5گل، 6پاس گل و نمره 7.26سومین بازیکن برتر لیگ و بهترین مدافع راست فصل لقب گرفت. اما عملکرد دانیال در این فصل، اختلافی قابل ملاحظه با فصل گذشته دارد. او تا پایان هفته سیزدهم 3پاس گل برای پرسپولیس داده اما هیچ گلی نزده و انگار توانایی‌اش را در گلزنی از یاد برده است. با توجه به اینکه هر 3پاس گل دانیال برای لوکادیا صادر شده با رفتن مهاجم هلندی شاید آمار پاس گل‌های اسماعیلی‌فر نیز کم‌کم دچار نزول شود. دانیال فعلا با نمره 7.01پنجمین بازیکن موفق پرسپولیس در این فصل است و در بین کلیه بازیکنان لیگ هم رتبه27را در اختیار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید