• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 8 دی 1401
کد مطلب : 181289
+
-

نکته بازی/ حالا چرا نصف می‌کنی؟

محمد مایلی‌کهن آدم قابل ستایشی است. حرف دل و زبان او یکی است و هر چه را که به‌نظرش درست بیاید، بدون پرده‌پوشی به زبان می‌آورد. همین هم خودش غنیمت بزرگی است؛ گو اینکه طبیعتا می‌توانیم با برخی از عقاید و اظهارات او موافق نباشیم. مثلا حاجی مایلی تقریبا هیچ‌وقت نسبت به بازیکنان و مربیان خارجی نظر مساعدی نداشته و از هر فرصتی برای تاختن به آنها استفاده می‌کند. حالا هم ماجرای ترک ایران توسط لوکادیا فرصت را برای انتقاد به حاجی داده است. او در تازه‌ترین سخنانش گفته: «شاید اگر من هم جای لوکادیا بودم آن 3گل را می‌زدم.» کاری به اصل حرف نداریم، اما کاش حداقل مایلی‌کهن تعداد گل‌های مهاجم هلندی را نصف نمی‌کرد. لوکادیا 6گل زده، نه 3گل!

شایعه تمرکز خراب کن!
فرهاد مجیدی که امسال نتایج خیلی خوبی با الاتحاد کلبا گرفته بود، 3هفته پشت سر هم است که دارد شکست می‌خورد. در حقیقت از سرگیری مسابقات باشگاهی بعد از جام‌جهانی برای این مربی ایرانی چندان خوش‌یمن نبود. او و شاگردانش در آخرین مسابقه، با وجود برتری یک بر صفر در برابر خورفکان در آخرین دقایق 2گل خوردند و شکست تلخی را تجربه کردند. این باخت‌های سریالی حتی شایعه اخراج فرهاد را به‌وجود آورد که فعلا تکذیب شده است. نکته جالب اینکه از زمان طرح اسم مجیدی به‌عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی شرایط برای او در رده باشگاهی هم خراب شد؛ درست عین اتفاقی که برای جواد نکونام رخ داد و از وقتی گفتند او دستیار کارلوس کی‌روش خواهد شد، همه‌‌چیز برای فولاد به هم ریخت.

جمله بعدی هم آماده است
اللهیار صیادمنش یکی از استعدادهای مهم فوتبال ایران است که متأسفانه حضور در جام‌جهانی2022 را از دست داد. امیدوار بودیم او به این بازی‌ها برسد و کمی تجربه‌اندوزی کند، اما مهاجم هال‌سیتی با مصدومیت بدموقع مواجه شد. حالا اما او شرایط بازی را پیدا کرده و البته در مصاحبه‌ای با اشاره به شرایط تیم ملی می‌گوید: «جام‌جهانی به پایان رسید، از حالا باید به فکر جام ملت‌ها باشیم.» خب البته در خیابان سئول همه سخت به فکر هستند؛ نمی‌بینی هنوز معلوم نیست سرمربی بعدی کیست؟ اصلا ایرانی است یا خارجی؟ با این دست‌فرمان، از حالا جمله پرتکرار بعدی هم در فوتبال ایران مشخص است؛ جایی که بعد از مسابقات سال آینده قطر خواهیم گفت: «جام ملت‌ها تمام شد، به فکر جام‌جهانی باشید.» چند دهه است در این دور باطل گرفتاریم!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید