• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
دو شنبه 5 دی 1401
کد مطلب : 181081
+
-

جهش 158درصدی مسافران هوایی

گزارش
جهش 158درصدی مسافران هوایی

آمارهای وزارت راه و شهرسازی از عملکرد صنعت هوایی نشان می‌دهد از ابتدای امسال تاکنون اعزام و پذیرش مسافر هوایی داخلی نسبت به سال گذشته ۲۴درصد افزایش داشته است و این عدد برای پروازهای بین‌المللی به ۱۵۸درصد افزایش می‌یابد. به گزارش همشهری، بررسی تعداد مسافران هوایی در 8ماه امسال حاکی از این است که در این‌بازه زمانی 21میلیون‌و327هزار نفر مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه‌جا شده‌اند؛ در حالی‌که این تعداد در سال قبل 17میلیون‌و192هزار نفر بود.
همزمان تعداد مسافران پروازهای خارجی نیز از 772هزار نفر به یک‌میلیون‌و991هزار نفر رسیده است. همچنین بررسی روند ۱۰ساله اعزام و پذیرش مسافر هوایی نشان می‌دهد که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر پروازهای داخلی و بین‌المللی به‌ترتیب در ۸ماهه سال‌های‌۱۳۹۶‌و‌۱۳۹۳ با رکورد جابه‌جایی 30میلیون نفر مسافر داخلی و 3میلیون نفر مسافر بین‌المللی بوده است و مقایسه عملکرد ۸ماهه سال‌جاری با مدت مشابه در سال‌های‌۱۳۹۶‌و‌۱۳۹۳ به‌ترتیب از کاهش ۲۸‌و‌۳۲‌درصدی جابه‌جایی مسافران حکایت دارد. از ابتدای سال تاکنون تعداد نشست‌وبرخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی به‌ترتیب ۱۸۷هزار فروند و ۱۶هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۱۱درصد کاهش و ۱۲۹درصد افزایش داشته است.
همچنین با بررسی روند ۱۰ساله نشست‌وبرخاست هواپیما مشخص می‌شود که بیشترین میزان نشست‌وبرخاست پروازهای داخلی و بین‌المللی به‌ترتیب در ۸ماهه سال‌های‌۱۳۹۶‌و‌۱۳۹۳ به میزان ۲۴۶‌و‌۱۹‌هزار فروند ثبت شده است که مقایسه عملکرد ۸ماه سال‌جاری با مدت مشابه سال‌های‌۱۳۹۶‌و‌۱۳۹۳ به‌ترتیب ۲۴‌و‌۱۷‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید