• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 4 دی 1401
کد مطلب : 180962
+
-

آماربازی

7/25
یورگن لوکادیا اگر یکی دو هفته دیرتر از ایران می‌رفت، ممکن بود در پایان فصل عنوان بهترین بازیکن لیگ را از نگاه سایت‌های آنالیز به‌دست بیاورد! سایت مرجع متریکا همه‌ساله جدول رده‌بندی بازیکنان لیگ را براساس نمرات فنی آنها منتشر می‌کند و هم‌اکنون یورگن لوکادیا رتبه سوم را در جدول بازیکنان این فصل دارد. نکته اینجاست که هر بازیکنی در یک‌سوم مسابقات بازی کرده باشد می‌تواند در این جدول باقی بماند. با توجه به اینکه لوکادیا در 9بازی پرسپولیس حضور داشته تا حوالی هفته بیست‌وهفتم در این جدول باقی خواهد ماند و حتی ممکن است با کاهش میانگین نمره رقبایش به صدر جدول هم صعود کند! میانگین نمرات لوکادیا طی 9بازی‌اش 7.25 بوده است.
 
7/26
2بازیکنی که در جدول رده‌بندی بازیکنان بالاتر از لوکادیا در جایگاه‌های اول و دوم قرار دارند، ریکاردو آلوز (تراکتور) و محمد محبی (استقلال) هستند. محبی ستاره این فصل استقلال بوده و در 11مسابقه‌ای که برای این تیم به میدان رفته 4گل و یک پاس گل برای آبی‌ها ثبت کرده است. بهترین نمایش محبی مقابل گل‌گهر بود که او با ثبت گل اول تیمش نمره 8.18 را از متریکا گرفت. محبی در آن مسابقه و 2مسابقه دیگر به‌عنوان بهترین بازیکن زمین برگزیده شده است. ضعیف‌ترین نمره محبی هم در همان نخستین بازی‌اش مقابل ملوان (6.53) به‌دست آمد و او در دقیقه80 تعویض شد. مهاجم بوشهری در پایان هفته12 با میانگین نمرات 7.26 در رتبه دوم بازیکنان لیگ قرار گرفته است.
 
7/34
و اما برترین بازیکن لیگ طی 12هفته‌ای که از فصل سپری شده ستاره خارجی تراکتور است که عنوان آقای پاس گل را هم در اختیار دارد. ریکاردو آلوز پرتغالی یکی از بهترین خریدهای خارجی در این فصل محسوب می‌شود و اگر به‌طور ناگهانی ایران را ترک نکند، شاید در پایان فصل به‌عنوان برترین بازیکن هم برگزیده شود. او در 6بازی مختلف برای تراکتور پاس گل داده و 40درصد گل‌های تراکتور روی پاس‌های او به‌دست آمده است. میانگین نمرات آلوز هم‌اکنون 7.34 است اما او در آخرین بازی (مقابل پیکان) کمترین نمره فصلش را گرفت (6.56) و درصورت ادامه این روند ممکن است صدرنشینی را به دیگر رقبا و شاید حتی به لوکادیا ببخشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید