• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 30 آذر 1401
کد مطلب : 180695
+
-

شروع رقابت بسکتبالی‌ها از بیروت

مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا از امروز آغاز می‌شود و تیم‌های شهرداری گرگان و ذوب‌آهن نماینده‌های ایران در هفته اول باید در لبنان بازی کنند. شهرداری به‌عنوان قهرمان فصل پیش لیگ ایران و ذوب‌آهن به‌عنوان نایب‌قهرمان سهمیه حضور در این مسابقات را گرفته‌اند. اصفهانی‌ها در گروه اول با تیم‌های بیروت لبنان، ارتدوکس رام‌الله فلسطین و الاتحاد الاهلی سوریه رقابت می‌کنند. گرگانی‌ها هم در کنار الریاضی لبنان، نفت عراق و الکرامه سوریه در گروه دوم قرار دارند. امروز شهرداری در بیروت با الریاضی لبنان بازی دارد. فردا هم ذوب‌آهن اصفهان مقابل بیروت لبنان قرار می‌گیرد.
با حضور این 2تیم در مسابقات غرب آسیا، برنامه لیگ برتر ایران هم با تغییراتی روبه‌رو شد. طبق برنامه قبلی بازی‌های لیگ روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته برگزار می‌شود اما با توجه به اینکه شهرداری و ذوب‌آهن چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته باید در مسابقات غرب آسیا حاضر باشند، آنها هر هفته فقط یک بازی در لیگ ایران انجام می‌دهند. گرگانی‌ها یکشنبه‌ها در لیگ ایران بازی دارند و اصفهانی‌ها دوشنبه‌ها.
مسابقات غرب آسیا رفت‌وبرگشت برگزار می‌شود و تیم‌های صدرنشین هر گروه مستقیم راهی دور بعد می‌شوند اما تیم‌های دوم و سوم هر گروه باید در بازی پلی‌آف مقابل هم قرار بگیرند تا بتوانند به مرحله‌ نیمه‌نهایی صعود کنند. 3تیم اول این مسابقات سهمیه حضور در جام باشگاه‌های آسیا را می‌گیرند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید