• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 30 آذر 1401
کد مطلب : 180645
+
-

واریز مرحله اول سود سهام عدالت؛ از امروز

از امروز دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی، ۶۰۰ هزارتومان و یک میلیون تومانی یک‌میلیون و 128‌هزار تومان سود می‌گیرند

رئیس سازمان بورس از پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت از امروز خبر داد و گفت: از امروز برای دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی، ۶۰۰ هزارتومان و برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، ۱،۱۲۸،۰۰۰‌تومان سود واریز خواهد شد. به گفته او دومین مرحله سود سهام عدالت سال‌۱۴۰۱ نیز به همین مقدار تا پایان سال به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد.
به گزارش همشهری، افزایش درآمد شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت به 2‌برابر شدن سود مشمولان سهام عدالت منجر شده است. مجموع سود سبد سهام عدالت در سال جاری به 64‌هزار میلیارد تومان رسیده است. پارسال کل سود سهامداران سهام عدالت در اسفند ماه پرداخت شد، اما امسال با مصوبه شورای بورس، این سود در 2 مرحله پرداخت می‌شود؛ که سود مرحله اول از امروز و مرحله دوم تا قبل از پایان سال پرداخت خواهد شد. سود مرحله اول به حساب ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر واریز خواهد شد.

آغاز پرداخت سود
رئیس سازمان بورس دیروز  خبر داد: مبلغ سود پرداختی در مرحله اول با توجه به میزان سهام عدالت هر فرد، متفاوت خواهد بود. برای دارندگان سبد سهام عدالت 532‌هزار تومانی مبلغ 600‌هزار تومان، سبد سهام یک میلیون تومانی یک‌میلیون و 128‌هزار تومان و برای سایر طبقات سهام عدالت هم به تناسب سود واریز خواهد شد.  به گفته مجید عشقی این مبلغ به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود با تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا قبل از پایان سال به صورت کامل پرداخت خواهد شد. او ادامه داد: سهامداران هر 2روش مستقیم و غیرمستقیم که پیش‌تر اطلاعات خود را در سامانه سجام و یا سایت سهام عدالت ثبت کرده‌اند، از روز ۳۰ آذرماه جاری سود علی‌الحساب خود را دریافت خواهند کرد.
او در مورد پرداخت مابقی سود سهام عدالت گفت: امیدواریم بتوانیم در اواخر اسفندماه، باقیمانده سود این گروه از سهامداران را از طریق سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت کنیم. رئیس سازمان بورس تاکید کرد: برخی شرکت‌ها با وجود اعلام برنامه زمان‌بندی پرداخت سود و مکاتبات مکرر، سود سهامداران عدالت را واریز نکرده‌اند، که برخورد انضباطی لازم با آنها صورت خواهد گرفت.

شرایط دریافت سود
سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. 44میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده‌‌اند، با وجود این به گفته محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، هنوز یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر از سهامداران عدالت با مشکل ثبت شبای بانکی معتبر روبه‌رو هستند که این افراد برای دریافت سود می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت سهام عدالت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام در مراحل بعدی قرار بگیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید