• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 29 آذر 1401
کد مطلب : 180592
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mwqG0
+
-

پایانه مسافربری کرمان مناسب حضور زائران نیست

دیار کرمان «بهشت باستان‌شناسی» ایران نامیده می‌شود که با 7اثر ثبت جهانی، 700اثر ثبت ملی و بیش از 7هزار اثر شناخته‌‌شده در حلقه گردشگری مرکز ایران قرار دارد. پایان سال گذشته بود که عنوان دیگری هم برای این استان درنظر گرفته شد؛ پایتخت مقاومت ایران با رویکرد گردشگری مقاومت.
به گزارش همشهری، به‌دلیل اینکه زادگاه سردار سلیمانی در این استان قرار دارد و همچنین ظرفیتی که مزار ایشان در زمینه گردشگری ایجاد کرده، کرمان به‌عنوان پایتخت گردشگری مقاومت ایران معرفی شد.
با تدوین سند گردشگری مقاومت قرار شد بخشی از محور فعالیت‌های گردشگری کرمان به موضوع گردشگری مقاومت و زائرانی که در طول سال از مزار سردار زیارت می‌کنند و در کنار آن بخشی از جاذبه‌های گردشگری استان را هم می‌بینند، اختصاص ‌یابد. اما حالا بعد از گذشت یک سال از این اتفاق، مدیرکل راهداری کرمان وضعیت پایانه مسافربری شهر کرمان را که اغلب زائران از آن تردد می‌کنند، نامناسب توصیف کرد.
احسان عراقی‌زاده این نکته را در یک نشست خبری مطرح کرد و گفت: عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافربری استان کرمان بالا و این ناوگان در حال فرسوده شدن است.
به‌گفته وی، بیش از 90درصد حمل‌ونقل مسافر کشور با اتوبوس انجام می‌شود و نیاز است برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استان، تسهیلات در اختیار رانندگان گذاشته شود.
عراقی‌زاده با بیان اینکه در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستیم، افزود: این آمادگی وجود دارد که برای جابه‌جایی زائران اقدام کنیم، اما پایانه مسافربری شهر کرمان که در اختیار شهرداری است، متأسفانه وضعیت خوبی ندارد.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری کرمان باید به پایانه مسافربری شهر کرمان توجه داشته باشد، اظهار کرد: قطعاً بیشتر زائران از طریق پایانه مسافربری وارد کرمان می‌شوند که باید به آن توجه لازم شود. متأسفانه وضعیت سرویس بهداشتی و فضای محیطی ترمینال کرمان خوب نیست درحالی‌که پایانه مسافربری پیشانی هر شهری است و تمیز بودن آن بسیار اهمیت دارد.
عراقی‌زاده با بیان اینکه در استان کرمان حدود 18هزار راننده حمل کالا و 23هزار راننده در بخش مسافر وجود دارد، ادامه داد: امسال پیگیر هستیم که ورودی و خروجی مجتمع‌های خدمات رفاهی در جاده‌های استان را هم آسفالت کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان تعداد مجتمع‌های خدمات رفاهی استان را مناسب توصیف کرد، اما گفت: باید نسبت به کیفیت خدمات این مجتمع‌ها نظارت شود.
پیش از این مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرده بود که سال گذشته، در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی با وجود محدودیت‌های کرونا حدود 30هزار نفر زائر به کرمان سفر کردند و به همین دلیل استان باید خود را برای حضور این زائران در سال‌های آتی آماده کند.
فریدون فعالی با بیان اینکه زیرساخت‌های کرمان مناسب حضور این میزان زائر نیست، گفته بود که کرمان در حوزه حمل‌ونقل ریلی، هوایی و زمینی ظرفیت‌های خوبی دارد، اما ظرفیت‌های تخت اقامتی استان به‌طور کلی 1700مورد و شهر کرمان 1400تخت است که باید تقویت شود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید