• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 29 آذر 1401
کد مطلب : 180560
+
-

در شب یلدا چهره های همیشگی تلویزیون در قالب‌تولید ویژه برنامه، دور هم جمع می‌شوند

یلدای‌ تلویزیون

تلویزیون
یلدای‌ تلویزیون

تلویزیون برای شب یلدا ویژه برنامه‌هایی را آماده کرده، برنامه‌هایی که مانند سال‌های گذشته، مجری محور و براساس دعوت از مهمان است. هر چند نبود مجری زبده، ‌مدتی است که برای سازمان به‌عنوان مشکل جدی مطرح شده، اما با گذشت زمان این مشکل در تولید و اجرای برنامه‌های مختلف محسوس است و به چشم می‌آید. مجریان جوانی که هنوز در حال آزمون و خطا هستند و یا افرادی که مهارتی در اجرا ندارند و دعوت به اجرا در تلویزیون شده‌اند.

اقبال واحدی، در یلدای ایرانی
شبکه یک، ویژه ‌برنامه 7ساعتی «یلدای ایرانی» را در آخرین شب پاییز با اجرای اقبال واحدی، جعفر خسروی و محسن زارعیان دارد که  میزبان محمدرضا کاسب، کارشناس فرهنگ عامه؛ حسن سرلک، کارشناس فرهنگی ایران؛ خواننده‌ها و نوازنده‌هایی از سراسر ایران روی آنتن می‌رود. به‌ نظر می رسد، این برنامه سعی دارد به شهرهای مختلف ایران سر بزند تا آداب و رسوم فرهنگ‌های مختلف را در این شب روایت ‌کند.
حافظ خوانی، کلیپ و وله‌های مرتبط با یلدا، اجرای زنده موسیقی با حضور خواننده‌هایی چون محمد گلریز، رضا صنعتگر و... از دیگر بخش‌های این برنامه به تهیه کنندگی رضا بختیاری و میثم فکری است. برنامه «سیمای خانواده» از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه در آخرین روز پاییز با بخش‌های مختلف در تلاش است که آنتن پر بیننده‌ای داشته باشد.‌

علیرضا مشهدی در شبکه2
ویژه‌ برنامه یلدایی شبکه2  هم اعلام شده است، با نگاهی به کنداکتور این برنامه به‌نظر می‌رسد بیشتر گفت‌وگو محور و با حضور مهمانان در حوزه‌های هنری، ورزشی و ادبی روی آنتن خواهد رفت. این ویژه‌ برنامه توسط تیم سازنده «ورزش از نگاه 2» آماده پخش می‌شود و با توجه به این موضوع با حفظ بسته ورزشی، نگاهی اجتماعی و فرهنگی به موضوعات مختلف در برنامه قابل مشاهده است. این برنامه تقریبا 5ساعتی با تهیه کنندگی سید محمد حسین میری تولید می‌شود. اجرای آن بر عهده حسن اسماعیل‌پور و علیرضا مسعودی (مشهدی) است.‌

بازگشت به کنداکتور
با تمام‌شدن بازی‌های جام جهانی، جدول پخش شبکه 3 به روال قبلی خود برگشته، این شبکه هم برای شب یلدا ویژه برنامه خودمونی را دارد و اجرای آن هم بر عهده مهران رجبی است. این برنامه به شکل تولیدی است و مانند قبل با حضور مردم در استودیو، پخش می‌شود. شبکه نسیم هم برنامه‌ای تولید کرده با عنوان «خانه جلال» که نخستین قسمت آن به شکل ویژه برنامه، همزمان با شب یلدا از این شبکه روی آنتن می‌رود که یوسف علی میرشکاک و بهروز افخمی، اجرای این برنامه را بر عهده دارند. «خانه جلال» در ویژه برنامه شب یلدا، میزبان چهره‌های ادبی چون ناصر فیض، استاد برازنده و هنرمندانی چون ابوالفضل پور عرب، جهانبخش سلطانی، جواد خیابانی و جمعی از شعرای طنز پرداز خواهد بود. در این ویژه برنامه به رسم شب یلدا، به حافظ‌خوانی و شاهنامه خوانی پرداخته می‌شود. شبکه‌های مختلف بیشتر برنامه‌های ویژه خود را براساس گفت‌وگو و دعوت از مهمان برگزار می‌کنند و شبکه 5 هم علاوه بر آن سعی کرده برنامه‌های شادتری را داشته باشد. مصطفی امام «سلام بر تهران» را با برنامه ویژه‌تر برای شب یلدا اجرا می‌کند و بهروز رضوی در برنامه «به خانه برمی‌گردیم» حافظ‌خوانی خواهد داشت. ویژه برنامه «رنگین کمان» برنامه دیگر گروه خانواده و کودک شبکه5 سیماست که با طراحی دکور با المان‌های زمستانی و برپایی کرسی شب یلدا به ‌صورت ویژه روی آنتن می‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید