• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 27 آذر 1401
کد مطلب : 180317
+
-

ایران در ویترین تهران

1800بیلبورد در 44هزار مترمربع از سطح پایتخت بناهای تاریخی ثبت ملی و جهانی‌شده ایران را به تصویر کشیدند

ایران در ویترین تهران

سازمان زیباسازی شهرداری تهران وروزنامه همشهری در اقدامی خودجوش با هدف معرفی بناهای تاریخی ثبت ملی و جهانی‌شده ایران و  جاذبه‌های گردشگری 1800بیلبورد سطح شهر تهران و جایگاه‌های تبلیغات تجاری متعلق به‌ خود را در سراسر پایتخت به وسعت 44هزار مترمربع به ویترین ایران تبدیل کردند. بیش از 100قطعه تصویر متعلق به عکاسان روزنامه همشهری بر بیلبوردهای سطح شهر نشسته است تا شهروندان تهرانی علاوه بر آشنایی با آثار ثبت ملی و جهانی‌شده کشور با مقاصد گردشگری کمتر شناخته‌شده ایران نیز آشنا شوند و تدارک سفرهای داخلی خود برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در استان‌های مختلف فراهم کنند. همکاری مشترک روزنامه همشهری با سازمان زیباسازی شهر تهران که بانی معرفی جاذبه‌های تاریخی ایران در اقدامی خودجوش زیر عنوان «ایران ما» شده‌اند، موجب شده است که فضای بصری شهر تغییر چشمگیر کند و برای 20 روز داشته‌های تاریخی و فرهنگی کشورا زیر چشم شهروندان تهرانی قراربگیرد.اقدام روزنامه همشهری و سازمان زیباسازی شهر تهران البته با تحسین و تقدیر مسئولان وزارت میراث فرهنگی و کارشناسان میراث و گردشگری مواجه شده و حالا قرار است معاونت گردشگری این هفته تفاهمنامه معرفی رویدادهای گردشگری کشور در بیلبوردهای تبلیغاتی متعلق به سازمان زیباسازی و روزنامه همشهری منعقد کند.

آشناسازی با میراث تاریخی

سیدمحمد بهشتی-کارشناس فرهنگی
اقدام شهرداری تهران در معرفی میراث‌فرهنگی ایران در بیلبوردهای تبلیغاتی فعالیت خوبی در جهت آشناسازی مردم با آثار تاریخی و فرهنگی کشور و معرفی جاذبه‌های گردشگری تاریخی است. اگرچه این اقدام در شرایط فعلی تأثیری بر ایجاد رونق در گردشگری داخلی و خارجی ندارد، اما از این منظر که شهرداری تهران با معرفی میراث تاریخی کشور موجب شد  شهروندان در فضای عمومی شهر با این داشته‌ها آشنا شوند و از تماشای دیدنی‌های سرزمین خود لذت ببرند اقدام خوبی است. ایجاد رونق در گردشگری ورودی  نیازمند ثبات در گردشگری داخلی و داشتن فراغت و بنیه اقتصادی برای سفر است. با این حال، معرفی جاذبه‌های تاریخی و میراث‌فرهنگی کشور در بیلبوردهای سطح شهر اقدام خوبی است.

اقدام مبارک در گردشگری

علی‌اصغر شالبافیان-معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی
شهرداری تهران با اختصاص بیلبوردهای فراوان سطح شهر برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی اقدام خوبی انجام داده است. این اقدام برای معرفی ظرفیت فرهنگی شهرها و استان‌های کمتر شناخته‌شده ‌ قابل تقدیر است. وزارت میراث فرهنگی علاوه بر تقدیر از اقدام خوب شهرداری تهران که در سطح وسیع صورت گرفت‌، طرح همکاری با سازمان زیباسازی را ارائه می‌کند تا امکان معرفی رویدادهایی که ‌ظرفیت جذب گردشگر دارند، در بیلبوردهای شهری پایتخت فراهم شود. آیین گل‌غلتان دامغان، جشنواره‌های برداشت پسته، زرشک و زعفران در ‌خراسان رضوی و جنوبی، جشنواره‌های انار و گلابگیری یا قالیشویان مشهد اردهال و حتی کشتی چوخه خراسان شمالی گردشگرپذیری بالا دارند. معرفی این رویدادها در بیلبوردهای تبلیغاتی همچون معرفی بناهای تاریخی به ایجاد رونق اقتصادی در جوامع محلی‌ کمک می‌کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید