• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 26 آذر 1401
کد مطلب : 180205
+
-

عددخبر

یک میلیون
و 80هزار دانش‌آموز  ایرانی در بیش از 200رشته هنرستانی مشغول به تحصیل هستند. بیش از ۱۱۳سال است که آموزش‌های رسمی فنی حرفه‌ای در ایران در هنرستان‌ها ارائه می‌شود. در سال‌های گذشته با بازنگری‌های متعدد پیشرفت‌های شگرفی در این حوزه رخ داده است.

41 هزار
بازنشسته جدید جامعه فرهنگیان احکامشان تأیید شده است. به‌گفته اکبر شیرمحمدی، معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری تنها حدود ۳۰۰۰ نفر باقی مانده بودند که هنوز مدارکشان به‌دست صندوق نرسیده، اما اطلاعاتشان را تحت وب برای آنها ارسال کردند. این 3هزار نفر هم حواله موقت دریافت کردند و حقوقشان براساس ۷۰ درصدِ آخرین حقوق پرداخت شده است.

15 هزار
 امدادگر و نجاتگر تا پایان سال‌جاری برای تشکیل تیم‌های تخصصی واکنش سریع در شعب و مراکز استان‌ها  آموزش می‌بینند. به‌گفته مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر٤ مرکز آموزشی تخصصی در کرمان، تهران، اصفهان و گیلان آماده برگزاری این دوره‌ها هستند و نخستین دوره در مرکز آموزش‌های جمعیت هلال احمر شهریار با حضور بیش از ٥ هزار امدادگر در حال برگزاری است.

6 میلیون
نفر در طول فعالیت دولت سیزدهم با اجرای طرح بیمه همگانی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند. محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام این آمار می‌گوید: دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی را با طعم سلامت آغاز کرد و با استفاده از راهبردهای مؤثر در واکسیناسیون سراسری و مدیریت مناسب موفق شد کرونا را در کشور به صفر برساند.

%50
داروهایی که در نظام سلامت کشورمان تجویز می‌شوند، غیرضروری‌اند و می‌توان با تربیت متخصصان داروسازی بالینی این مشکل را کاهش داد. به‌گفته غلامرضا پورحیدری، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) این داروسازان می‌توانند در تجویزها و اعمال مداخلات، نظارت و کنترل داشته باشند که درصورت تحقق این امر در کشور، می‌توان بسیاری از منابع را ذخیره و از افزایش مصرف دارو جلوگیری کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید