• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 24 آذر 1401
کد مطلب : 180140
+
-

حذف ایران از کمیسیون زنان؛ خلاف منشور سازمان ملل

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای اجتماعی و اقتصادی این سازمان درخصوص لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن گفت: ما امروز شاهد برهان دیگری از سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال مردم ایران هستیم. آمریکا و متحدانش تحت لوای دفاع از زنان ایران این مسئله را سیاسی کرده‌اند. ایالات متحده و شرکایش بارها تلاش کرده‌اند دولت‌های مشروعی را با ابزارهای آشکار سرنگون کنند و اگر ناموفق بودند، تلاش می‌کردند از طریق کودتا دولت‌های مشروع را سرنگون کرده و دولت‌های دست‌نشانده‌ خود را روی کار بیاورند. آن‌ها حتی گاهی وقت‌ها دانشمندان ما را ترور کردند.
 سعید ایروانی گفت: چون ما تسلیم سیاست‌های مستکبرانه آن‌ها نشدیم، از سیاست‌های فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه خود استفاده کردند و دسترسی ما به داروها رو مختل کردند. اگر این روش‌ها به نتیجه نرسند، تلاش می‌کنند که ما را از نهادها اخراج کنند. این سیاستی بوده که آن‌ها سال‌ها دنبال می‌کردند و در تلاش بودند تا جلوی پیشرفت ما ازجمله پیشرفت زنان و دختران‌مان را بگیرند.  این مسئله واضح است. ایران در یک انتخابات دموکراتیک با بیش از 40 رای از پنجاه و چندی رای یکی از اعضای کمیسیون جایگاه زنان شده است. تقاضای آمریکا تماما غیرقانونی است و همانطور که شورا می‌داند، چنین چیزی در تاریخ سابقه نداشته است که بدون هیچ دلیلی، یکی از اعضا را از این نهاد حذف کنند. حتی در چارچوب رویه کاری شورا نیز نمی‌توان از این تقاضا حمایت کرد. اینکه یک عضو بخواهد از عضو دیگری انتقام بگیرد و براساس ادعاهای بی‌پایه و اساس، یک عضو انتخاب شده را از کمیسیون حذف کند، خلاف منشور سازمان ملل و قانون بین‌الملل است.
 ایروانی افزود: آمریکا چنین اقدام غیرقانونی را علیه ایران در پیش گرفته - که بخشی از سیاست خصمانه این کشور علیه مردم ایران است - خطری که علیه حیثیت سیستم سازمان ملل متحد، روح منشور این سازمان و حق حاکمیت کشورهای عضو محسوب می‌شود. این رویه‌ای خطرناک را با پیامدهای خطرناک رقم خواهد زد. این یک مثال روشن دیگر از دموکراسی آمریکا است. آمریکا پیوسته از ارزش‌هایی همانند حقوق بشر سوءاستفاده می‌کند تا به اهداف نامشروع سیاسی خود برسد و از پلتفرم سازمان ملل و منابع آن برای پیشروی به سوی این هدف بهره می‌برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید