• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 24 آذر 1401
کد مطلب : 180104
+
-

قطارکُند سریال‌سازی‌ در سیما

تکرار نام سریال‌های تلویزیونی که با گذشت یک سال هنوز به آنتن نرسیدند

سریال
قطارکُند سریال‌سازی‌ در سیما

پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در حاشیه برنامه‌های مختلف از تولید سریال‌های تلویزیونی می‌گوید و تأکید دارد که سازمان دستش در سریال‌سازی‌ پر است. این در حالی است که سریال‌های در حال تولید از دوره مدیریت قبل آغاز شده و هنوز به نتیجه نرسیده است. به جز سریال‌های ویژه الف که تولید آنها شروع شده، به‌گفته مدیران سازمان، برخی از سریال‌ها هم برای مناسبات نوروز و رمضان ساخته می‌شوند. البته همزمانی نوروز1402 و رمضان کار را برای مدیران سازمان آسان‌تر کرده و به‌طور حتم سریال‌های نوروز رنگ و روی ماه رمضان را به‌خود می‌گیرد.

شبکه5 و ترافیک ‌سریال‌های کره‌ای
بیشتر سریال‌ها با توجه به وضعیت بودجه سازمان، تولیدشان زمانبر شده است. مدت‌هاست که شبکه5 درگیر سریال‌های کره‌ای شده، هر چند با پایان این سریال‌های کره‌ای اعلام می‌کند که می‌خواهد «شهباز» را روی آنتن بیاورد اما هنوز پرونده تولید سریال تمام نشده و طبق معمول سریال‌های کره‌ای جایگزین سریال‌های ایرانی می‌شوند.

بایگانی رعد و برق و بازگشت افخمی با خانه جلال
شبکه 5 زمانی قرار بود «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی را هم روی آنتن ببرد که در نهایت به‌دلیل نرسیدن سریال به آنتن و به‌گفته برخی پایین بودن کیفیت سریال، این مجموعه به بایگانی سریال‌های پخش نشده ارجاع داده شد. البته بهروز افخمی قرار است با یک برنامه تلویزیونی که از شب یلدا شروع می‌شود، به تلویزیون برگردد. «خانه جلال» عنوان برنامه‌ای با اجرای بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک است که در قالب یک مجله فرهنگی قرار است به‌زودی از شبکه نسیم روی آنتن برود. لوکیشن این برنامه در خانه موزه سیمین و جلال بوده و برنامه در آنجا تولید شده است. برنامه «خانه جلال» در ۱۰۰قسمت ۵۴دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمد پورصباغیان و حجت حسن‌زاده و کارگردانی محمد پورصباغیان تولید شده و نخستین قسمت آن همزمان با شب یلدا از شبکه نسیم روی آنتن خواهد رفت.

آنتن‌های معمولی! «تمام‌رخ» در نوبت پخش
به روزهای زمستان نزدیک می‌شویم، اما هنوز شبکه‌های مختلف سریال‌های جدید خود را معرفی نکرده‌اند، شبکه یک همچنان «آزادی مشروط» مسعود ده‌نمکی را روی آنتن دارد و 2 روز آخر هفته هم «گیلدخت» را پخش می‌کند. مجید اسماعیلی این سریال تاریخی را کارگردانی کرده و در 60 قسمت تولید شده است. شبکه 2 هم درگیر «جزر و مد» است، سریالی که وقتی روی آنتن رفت، کارگردانش از حذفیات زیاد سریال گله‌مند شد و تهیه‌کننده‌اش از ممیزی‌های سریال به‌نوعی دفاع کرد. اما شبکه 3 این شب‌ها سریالی روی آنتن ندارد. بازی‌های جام‌جهانی این شبکه را درگیر خود کرده اما با رسیدن به روزهای پایانی جام‌جهانی، شبکه 3 تصمیم گرفته سریال «تمام‌رخ» خود را پخش کند. محمود معظمی و ابوالفضل صفری کارگردان و تهیه‌کننده این سریال هستند. این سریال که به سفارش مرکز سیمافیلم ساخته شده به موضوع تحریم و تروریسم اقتصادی در ۳۰قسمت می‌پردازد. به‌نظر می‌رسد این سریال در ادامه سریال «سرجوخه» معظمی،تولید‌ می شود‌و روی آنتن می‌رود.

سریال‌سازی‌ خارج از پایتخت
هرچند کارگردانان زیادی با تلویزیون همکاری دارند اما هنوز از پخش این سریال‌ها خبری نیست. انگار تولید سریال‌ها در سیما کند پیش می‌رود. محمدحسین لطیفی یکی از این کارگردانان است که «سنجرخان» را به آنتن می‌رساند. سریالی که در 25قسمت تولید می‌شود اما روند تولید این سریال هم مانند دیگر مجموعه‌ها به کندی پیش می‌رود. به جز سریال‌هایی که در تهران تولید می‌شود، برخی از سریال‌ها هم تولیداتشان را در دیگر شهرها پیش می‌برند و 2 سریال «آقای گرفتار» و «طعم طمع» تولیدشان در اصفهان پیش می‌رود. «ابر می‌بارد» مجموعه تلویزیونی جدید با موضوع زحمات کادر درمان به کارگردانی رضا معینی است که در صداوسیمای مرکز گیلان ساخته شده. این سریال‌ها قرار است از شبکه‌های سراسری به نمایش در بیایند. «دامون» هم در 26قسمت در مازندران ساخته می‌شود. در همدان هم «نقش خاک» آرش معیریان ساخته می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید