• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 23 آذر 1401
کد مطلب : 180010
+
-

در جلسه شورا چه‌گذشت؟

دیروز در صحن شورا علاوه بر موضوع حمل‌ونقل، مسائل دیگری از درخواست برای ورود دادستانی به موضوع آلودگی هوا تا مخالفت قاطع اعضای پارلمان شهری با استفساریه شهرداری تهران و... مطرح شد.
  اعضای شورای شهر تهران به لایحه استفساریه شـهردار تهـران (فیش‌های علی‌الحساب هم مشمول بسته تشویقی و تخفیف 40درصدی شوند) رأی ندادند. حمیدرضا صارمی، معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران در دفاع از استفساریه گفت که این لوایح سعی می‌کند کاهش صدور پروانه را جبران کرده و شور و نشاطی که در ساخت‌وساز ایجاد شده است را تداوم بخشد و برنامه داریم که صدور 10هزار پروانه امسال را سال آینده به 20هزار پرونده برسانیم. علیرضا جاوید، معاون امور مناطق شهرداری تهران هم گفت که برخی از سیاست‌های انقباضی از سال ۱۳۹۶تاکنون انگیزه ساخت‌وساز در تهران را از بین برده و قصد داریم به افق صدور 60هزار پروانه برسیم. در نهایت اعضا از توضیحات ارائه شده قانع نشدند و استفساریه با مخالفت 10عضو شورای شهر تهران تصویب نشد.
  بررسی اساسنامه سازمان فاوای شهرداری تهران از جلسه گذشته روی میز شورای شهر تهران قرار گرفته بود که دیروز پس از بررسی بندهای آن و انجام برخی اصلاحات تصویب شد.
  با تصویب طرح الزام شهرداری تهران به راه‌اندازی سیستم محاسبه بهای تمام‌شده خدمات، فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی شهر تهران در سطح مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابع، شهرداری تهران موظف شد تا تمام هزینه‌هایی را که در حوزه حقوق، دستمزد، قبوض، قراردادها و... پرداخت می‌کند در این سامانه بارگذاری و حداکثر 2ماه یک‌بار فهرست و دفترچه فهرست‌بها را منتشر کند و در معرض دید عموم قرار دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید