• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 23 آذر 1401
کد مطلب : 179976
+
-

گردشگری آبی کرمانشاه در ایستگاه پایانی

پروژه‌های گردشگری کرمانشاه عملیات اجرایی را با شتابی بیش از گذشته می‌گذرانند و مراحل تکمیلی را طی می‌کنند. یکی از پروژه‌های گردشگری، پارک آبی کرمانشاه است که زیرمجموعه پروژه بزرگ آبی گردشگری غرب کشور معرفی می‌شود.
مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه در این‌باره به همشهری می‌گوید: پروژه‌ آبی سد جامیشان از بزرگ‌ترین پروژه‌های گردشگری کرمانشاه است که با هدف سرگرمی و رونق گردشگری با اعتبار بیش از 150میلیارد تومان مراحل نهایی تکمیل را می‌گذراند و تا دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود.
محمدرضا سهیلی ادامه می‌دهد: در فاصله زمانی 18ماه گذشته از موافقت برای ساخت پروژه تا امروز که این پروژه به بهره‌برداری نزدیک شده است، شاهد پیشرفت عملیات ساخت‌وساز بوده‌ایم.
مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه این پروژه را هدیه‌ای برای تفریح و سرگرمی مردم کرمانشاه می‌خواند و می‌گوید: راه‌اندازی این پروژه علاوه بر جذب گردشگر به رونق اقتصادی استان و اشتغال جوانان کرمانشاهی منجر می‌شود.
به‌گفته وی، در پارک آبی کرمانشاه که بخشی از پروژه بزرگ گردشگری آبی است، حدود 70نفر از جوانان در مجموعه پارک آبی، استخر و باشگاه بدنسازی مشغول کار می‌شوند.
سهیلی اضافه می‌کند: پروژه گردشگری آبی کرمانشاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دریافت تسهیلات دولتی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اجرا شده‌است.
پارک آبی کرمانشاه در فضایی با 4700مترمربع زیربنا احداث شده و سرسره‌های آبی هیجانی آن ۱۳ متر ارتفاع و ۱۳۰ متر طول دارد. استخرهای کودکان و بزرگسالان، رستوران، سالن بدنسازی، سالن فوتبال دستی، سالن بیلیارد، آب درمانی، ماساژ درمانی، اتاق نمک، سونای خشک و جکوزی از امکانات این پارک آبی است.

تلاش برای رفع موانع
هر چند مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه افتتاح این مجموعه را دهه فجر عنوان کرده، اما قرار بود این پروژه زودتر از این به بهره‌برداری برسد.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه درباره چرایی وعده‌های چندباره افتتاح پروژه‌های گردشگری آبی سد جامیشان، می‌گوید: به‌دلیل برخی مشکلات ازجمله وجود معارضان محلی و تامین نشدن برق با مشکلاتی مواجه شد و افتتاح آن به تأخیر افتاد.
علی اصغر رشنو حل مشکل معارضان محلی در همکاری با فرماندار شهرستان سنقر عنوان می‌کند و درباره رفع مشکل برق‌کشی به سد شیان می‌افزاید: از محل اعتبار سفر رئیس‌جمهوری به استان حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای حل این مشکل اختصاص پیدا کرد و از طرفی ۱۵۰ میلیون تومان هم به‌منظور آسفالت راه دسترسی از جاده اصلی به سد که حدود 5/1 کیلومتر است، درنظر گرفته شده است. مجموعه گردشگری آبی کرمانشاه به مراکز گردشگری استان همچون طاق بستان، پارک کوهستان، هتل‌ها و... دسترسی نزدیک دارد که از مزیت‌های مهم این پروژه به شمار می‌آید به‌طوری که به‌گفته معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه، می‌تواند در ماندگاری گردشگران عراقی هم مؤثر باشد.

همکاری بخش خصوصی
مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه از پل معلق داریان به‌عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، اشاره می‌کند و به همشهری می‌گوید: پس از ثبت جهانی اورامانات‌ این منطقه به یکی از گردشگرپذیرترین مناطق استان تبدیل شده، اجرای پروژه پل معلق روی سد داریان می‌تواند به رونق بیشتر گردشگری این منطقه کمک کند و به تبع پیامدهای مثبت اقتصادی را برای جامعه محلی به همراه خواهد داشت.
جذب سرمایه‌گذارهای متعدد و ساماندهی خانه مسافرها و صدور مجوز برای آنها از دیگر اقداماتی است که برای رونق اقتصادی منطقه انجام شده است.
یکی از ظرفیت‌های مهم استان برای تعریف یک محور گردشگری از ورودی استان تا قصرشیرین است که محمدرضا سهیلی در این‌باره می‌گوید: در این مسیر، آثار تاریخی بسیار متعددی داریم و محور ساسانی کرمانشاه هم در این مسیر قرار گرفته و می‌تواند یک کریدور گردشگری جدید برای گردشگران به‌ویژه در زمینه گردشگری زمستانی باشد.
در مسیر ورودی کرمانشاه به سمت قصرشیرین آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی مانند معبد آناهیتا، بیستون، چالابه،طاق بستان، آبشار پیران و کاخ خسرو وجود دارد و با پای کار آمدن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها در آینده نزدیک خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید