• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 آذر 1401
کد مطلب : 179867
+
-

اقدام مداخله‌جویانه فرانسه و آلمان

در ادامه دخالت کشورهای غربی در امور داخلی ایران وزیران امورخارجه آلمان و فرانسه جایزه به‌اصطلاح حقوق بشر سال و حاکمیت قانون ۲۰۲۲ را به زنان ایران اعطا کردند.جایزه حقوق بشر و حاکمیت قانون در حقیقت جایزه‌ای است که سالانه از سوی فرانسه و آلمان به‌طور مشترک به کسانی اعطا می‌شود که به ظن این دو کشور برای دستیابی به حقوق خود و اجرای حقوق بشر تلاش می‌کنند.
وزیران امورخارجه فرانسه و آلمان با انتشار یک پیام ویدئویی اعلام کردند که جایزه حقوق بشر و حاکمیت قانون ۲۰۲۲ را به مهسا امینی و زنان ایران اعطا می‌کنند. بنابر گزارش پایگاه خبری آمریکن‌کرونیکلز، آنها در این پیام ویدئویی با ادعای اینکه معترضان در ایران با خشونت و سرکوب مواجه می‌شوند، تلاش کردند با دخالت در امور داخلی ایران، مردم را به اغتشاش ترغیب کنند.
این اقدام مداخله‌جویانه آلمان و فرانسه در حالی صورت گرفته است که کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا در هفته‌های اخیر سعی کرده‌اند به بهانه حمایت از حقوق بشر ایرانیان به ناآرامی‌های جاری در کشور دامن بزنند و مردم را به ایجاد هرچه بیشتر ناآرامی و ناامنی ترغیب کنند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا در یک موضع‌گیری رسانه‌ای با محکوم کردن مواضع جدید مداخله‌آمیز برخی کشورهای غربی و مسئولان آنها در امور داخلی ایران می‌گوید همانگونه که «اجرای قانون» و «برقراری امنیت عمومی» وظیفه دولت‌هاست، مقابله مؤثر و بازدارنده در قبال هرگونه قانون‌شکنی، ایجاد آشوب و ترویج ناامنی در جامعه نیز از مسئولیت‌های بدیهی و ضروری دولت‌ها ازجمله دولت جمهوری اسلامی ایران است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید